Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Kommentarer | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Världen idag

Vi stänger in i våra kyrkor medan folket som behöver Jesus går förbi utanför

Man låser in sig i kyrkorna och ber om en väckelse som aldrig kommer. Man har hållit på med detta i hela min frälsningstid. 

Evangelist.

Jesus sa att vi skulle gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen. Det är först när vi berättar hörbart med våra munnar om Jesus  som människor kommer till tro. Här hjälper det inte med inåtvänd förkunnelse hur mycket församlingarna behöver förbereda och helga sig. Den förkunnelsen har funnits sedan jag blev frälst för 36 år sedan och det har inte fungerat hittills och kommer aldrig att fungera.

Christer ÅbergAv Christer Åberg
tisdag, 28 januari 2020 16:41

Frälsningen i Jesus Kristus

Jag predikar i huvudsak om frälsningen i Jesus Kristus. Att man blir frälst då man tar emot honom som Herren och tror att Gud har uppväckt honom från de döda.Det är en klassisk kristen och bibeltro.

Jag efterlyser fler frälsningsbloggar, och att fler personer ska på detta enkla sätt berätta om Jesus och hur man blir frälst. Vi lever i en allvarlig och orolig tid. Inte minst i Sverige där manegen för Antikrist framträdande är när som helst färdigkrattad.

Här hjälper det inte med inåtvänd förkunnelse hur mycket församlingarna behöver förbereda och helga sig. Den förkunnelsen har funnits sedan jag blev frälst för 36 år sedan och det har inte fungerat hittills och kommer aldrig att fungerat.

Inåtvänd bönerörelse

Inte heller fungerar inåtvänd bönerörelse. Man låser in sig i kyrkorna och ber om en väckelse som aldrig kommer. Man har hållit på med detta i hela min frälsningstid.

Man åker till och med till andra orter för att be. Ja, man åker runt i bussar och ber. Något sådant sa Jesus aldrig att vi skulle göra. Var har man fått det ifrån?

Jesus sa att vi skulle gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen.Det är först när vi berättar hörbart med våra munnar om Jesus som människor kommer till tro.

Alla dessa bönerörelser och inåtvänd kristendom missar målet. Vi stänger in i våra kyrkor medan folket som behöver Jesus går förbi utanför.

Förvandlat Sverige

Om du verkligen vill ha ett förvandlat Sverige så behöver du berätta om Jesus för enskilda människor. Det är först när människor får tag på Jesus som Sverige också kommer bli förvandlat. För bebos landet Sverige av förvandlade människor i Jesus Kristus blir landet också förvandlat.

Den negativa utvecklingen som pågår i vårt land, med olika våldsdåd och avkristnande kan endast vändas om vi predikar och vittnar om Herren Jesus Kristus så att människor kan ta emot honom och bli frälsta.

Detta gäller alla samhällsskikt, regering, kungahus, myndigheter, affärsfolk, föreningar, teaterlivet, media, tv, och alla andra slags människor. Vill du ha en förändring, gå till dem och berätta om Jesus Kristus.

Istället för att klaga

Istället för att klaga på dina grannar, gå till dem och berätta om Jesus.

Istället för att klaga på invandrarna, berätta för dem om Jesus.

Istället för att klaga på ungdomarna som driver omkring på stan, berätta för dem om Jesus.

Istället för att klaga på politikerna, berätta för dem om Jesus.

Istället för att klaga på dina barn, berätta för dem om Jesus.

Istället för att klaga på dina föräldrar, berätta för dem om Jesus.

Istället för att klaga på människor, berätta för dem om Jesus.

Endast hos Jesus finns frälsningen och människor behöver få höra om honom!


#Evangelisation #Frälsningsblogg


50 kommentarer


x
Ellen S
tisdag, 28 januari 2020 17:56

Om en väckelse börjar, skulle vi då känna igen den? Eller skulle vi avfärda och döda den, likt judarnas religiösa elit gjorde med Jesus, för att den inte är så som vi förväntat oss?

Alltför många kristna har en bild av hur väckelse ska se ut, stora predikantkanoner som Billy Graham, Yonggi Cho och Bonnke och stora skaror människor som lämnar sig till Jesus samtidigt.

Sedan växer den egna församlingen med tio personer efter en alpha-kurs (och nu kommer någon strax att skriva att alpha är av djävulen, men jag vill förekomma det och säga att en alpha-kurs inte är perfekt, men en bra början för den som inte har en aning om vad kristna tror) och kristna människor skakar på huvudet och har inte vett att glädjas åt de tio vilsekomna fåren utan önskar bara att de hade varit tusen.

Vi lever nu för första gången med en uppväxande generation där varken de själva eller deras föräldrar har haft en levande tro på Jesus. Vi måste ha tålamod med dem. Låta dem ställa sina frågor även om frågorna kan tyckas barnsliga, dumma och respektlösa. De har ingen barnatro att vända tillbaka till. De har inte vuxit upp med flanelltavlor och bibelberättelser. Existensen av en andlig verklighet är för dem fullständigt främmande.

Kommer det en väckelse, och det tror jag att det gör, då kommer den kanske att vara långsammare än senast. Vi måste ha tålamod att följa dem på vägen. Acceptera att det är en längre process att fatta avgörande beslut än när alla gick i söndagsskolan, konfirmationen och hade kristendomskunskap i skolan.

Svara

x
nils
tisdag, 28 januari 2020 18:33

Bra Christer,det är dags att vakna Upp ur sömnen och visa att vår Herre LEVER!

Att bryta vår Försagdhet och Isolering och börja Bekänna för andra det vi Säger oss Tro på!
Eller Tror vi inte,på det vi säger oss tro på?

Ytterst är det en Kamp för vår TRO,om också vi skall Överleva eller inte!!
Vi som har Svaret och dessutom Facit i våra Biblar inför Tidens slut,när nu Mänskligheten står rådlös och många börjar drabbas av Klimat Ångest

Att som du skriver,Klaga på allt och alla är det mest Effektiva sättet att Döda Sin TRO,för det är Kampen om vår TRO,det ytterst gäller!
(Glöm ej Israels barn,där deras Klagan blev Orsak till Otro,och ledde till döden för en hel generation under de 40 åren i öknen!)

Har själv alltsedan jag blev frälst för drygt 50 år sedan,önskat vittna om Jesus genom traktater,samtal,och texten:Jesus Kommer snart!
Det blev för mig helt Normalt att göra så,när jag insåg sanningen att Utan Jesus går min Medmänniska Evigt förlorad!
Och att utan Jesus blir man kvarlämnad när Jesus snart skall komma!!
Har också sett någon enstaka,som blivit frälst.

Ibland varit trött,färdig att uppgivas när inget resultat har skett,trots min Vilja och ansträngning!!
Men Trots alla dessa år,är jag förvånad över att Idag Fortfarande vara Glad och Villig att fortsätta att gå på gator med Evangeli budskap!
Detta är för mig ett Levande bevis,att Herren vill att jag (och du med) skall fortsätta!
Ser mig som en Sånigsman,som förväntar mig en kommande skörd,då Gud ger växten

Tänker som så;Blir bara En människa Frälst,av 1000-traktater och otaliga samtal;Då Är Allt Vunnit!!
Varför Herren Jesus är så angelägen att Alla Människor får höra om Honom,är att de måste Få möjligheten att Göra ett Val!

Varningen till oss alla som frestas att Tvivla,är Jesu ord;Att Inte Se Oss tillbaka när vi satt handen till Plogen!
Var Trogen intill Döden så skall Jag giva dig Livets Krona.


Svara

x
R S
tisdag, 28 januari 2020 18:46

Ja. Människor behöver få höra om de goda nyheterna. Denna tidsålder går mot sitt slut.

https://www.youtube.com/watch?v=zRJ8Y2U9X9E

Svara

x
Sven Thomsson
tisdag, 28 januari 2020 19:35

Vilka är det som stänger in sig i kyrkor och ber? Bönemötena besöks av ett högst ringa fåtal medlemmar i frikyrkosammanhang i Sverige. Bönemöten betraktas oftast som gammalmodiga. Jag har hört epitetet "tant bönemöte" föraktfullt nämnas. Jag har varit med på bönemöten i församlingar på över 1000 medlemmar, där endast 30 personer deltagit (några tiondels procent).

Väckelser har uppkommit genom allvarlig bön, t.ex. i Sydkorea, Kina och Afrika. Genom de brinnande bönerna i församlingarna i dessa länder har förkunnare blivit tämda av Guds eld och smorda av den helige Ande till att predika väckelsens budskap med bevisning i Ande och kraft.

Svara

x
Lillibeth svarar Ellen S
tisdag, 28 januari 2020 20:47

Tror jag förstår vad du menar och kan hålla med till viss del.
Jag tror dock vi måste vara kritiska till en del. Framförallt vilket budskap och evangelium ska bäras ut till de ofrälsta? Är det det bibliska evangeliet?
Det finns ett stort smörgåsbord.
Men det är sedan Gud som frälser.
http://www.bibelfokus.se/alpha

/Lillibeth

Svara

x
Filosofen
tisdag, 28 januari 2020 21:31

Mycket bra Christer!! att du uppmanar oss alls att gå ut och tala om det goda, glada evangeliet!!
Jag brukar ofta tänka på vad Paulus säger i Korinterbrevet: Gud har försonat hela världen med sig själv i Kristus! (lite humor i detta är) att alla människor är frälsta !!?? Vad säger du filosofen! Det kan väl inte vara sant? både ja och nej. Ordet säger att hela världen Är! redan försonade med Gud! Hoppas ni förstår? dvs från Gud Faders sida
är det klart! Han ser människosläktet i Kristus ”den nya människan” ser inte längre oss i Adam, utan i den siste, andre Adam. Ett nytt människosläkte! Där den förste är Jesus Kristus! Sen kommer skörden, frukten utav Jesu död och sen uppståndelse!! Därför är det så viktigt att vi går ut, berättar och gratulerar dom som vi möter i vår vardag! Jag prövade, och flera tyckte det var kul! och skrattade. Plötsligt märkte jag att flera gånger fick jag möjlighet att berätta om Jesus på ett lättsamt sätt. Utan att det blev jobbigt, tungt eller konstigt! Kanske det här enkla sättet kan hjälpa någon av er som läser detta?? Hoppas det!!
(ni förstår nog att det här med att alla är frälsta betyder ju att allt är klart! rätten till frälsningen gäller alla!! Det är endast att ta emot gåvan, kärleksgåvan Jesus Kristus! och inte någon egen förtjänst behövs. dvs uppfylla något krav, prestation eller annat. Nej! Allt är av Nåd genom tro! så att egen förtjänst eller berömmelse är utesluten! Den som inte blir som ett barn kan inte ta emot Guds Rike! (alla barn gillar presenter och gåvor)

Obs! Nu! precis nu kl.21:12 kommer Anden och talar till mig och säger: Inom varje människa, finns det fortfarande kvar ett barn, som är nyfiken och längtar efter ett spännande liv med glädje och frihet!
Bilden! jag ser nu. Är att du och jag frimodigt vill överlämna gåvan till någon vi möter! Och i detta finns det både nyfikenhet och spänning!
Och när gåvan öppnas, ser jag den glädje som alla egentligen längtar efter! utan att veta om det!
Vänner! Pröva detta enkla budskap och behåll det
som är gott och känns bra!!

Svara

x
Ellen S svarar Lillibeth
tisdag, 28 januari 2020 22:04

Kritiska måste vi vara i alla sammanhang. Är det tack vare honom som står och domderar om helvetet utanför Åhléns, som människor kommer till tro, eller är de trots honom? Är det tack vare våra söndagsförmiddagsgudstjänster folk bevaras i tron. Eller trots våra söndagsförmiddagsgudstjänster?

Svara

x
Stefan Jonasson
tisdag, 28 januari 2020 22:05

Lillibet Jag läste kritiken om alfa kursen... Där hade den personen skrivit :ingen oomvänd kan ta emot DEN HELIGE ANDEN.. Man måste först ha kommit över på de frälstas sida.. Vara en Jesu lärjeunge för att få DEN HELIGE ANDEN... uttrycker man sig så blir det lite fel... Det är sant att ingen oomvänd kan ta emot DEN HELIGE ANDEN.. Man måste ändra sinne och tro för att kunna förenas med DEN HELIGE ANDEN då blir man född av GUD och förklaras helig av GUD.. Inte bli en lärjeunge först.. Först född av GUD genom tro av nåd.. Inte av gärningar... En ny skapelse i KRISTUS... Sedan blir man en lärjeunge.. Det känns som att många försöker blanda in gärningar för att man ska bli frälst. JESUS tar emot vilken syndare som helst som tror att han dog för våra synder och bekänner sina synder.. Det är glädjens budskap inga gärningar man gör eller bättring från synd kvalificerar för att ta emot frälsningen gåva... Gärningarna kommer efter att man blivit född på nytt i kraft av DEN HELIGE ANDEN och i den nya människan...

Svara

x
Stefan Jonasson
tisdag, 28 januari 2020 22:13

Vi borde vara eniga i det budskap som förkunnas att själva frälsningen och pånyttfödelse sker utan bättring från synden.. GUD räddar oss från våra synder och får oss att inse vår fallna natur och ger oss kraft att göra bättring från våra onda vägar... Omvändelse från otro sinnesändring ge gud rätt frälser.... Sedan omvändelse från synden...

Svara

x
Marinel
onsdag, 29 januari 2020 00:40

Jag tror kristenheten måste ångra sig vad dem har tagit in för läror

Svara

x
Andy Svensson
onsdag, 29 januari 2020 05:20

Väckelse börja med att jag inser mina svagheter och oförmåga, samt ser att i Guds förmåga är mitt liv förankrat. Jag är mycket svag i mig själv, hårt utsatt på flera områden just nu. Men jag har valt att förneka mig själv och ta mitt kors var dag. I går var jag på St Eriks plan i Stockholm på väg till Karolinska och hade sovit ca 3 timmar, alltså väldigt svag och trött, men så ser jag en man som jag hör Herren säga att jag ska tala till. Men jag ursäktar mig och säger jag ska till Karolinska Herre, men då hör jag Herren säga "om inte du talar vem ska då tala till honom?". Så jag stannar till en kort stund och samtalar med honom. Han tackar med sin hand mot hjärtat. Gud använder oss i vår svaghet. Jag vaknar ofta på nätterna och kan inte sova och då ber jag för andra. Be gärna att jag får vittna och berätta om Jesus Kristus för fler människor. Har i min ryggsäck flera traktat.

Jag följer inga stora evangelister, jag är ingen Billy Graham som jag hörde var frimurare av 33 graden suck.. Men Vi får vara små och Gud får vara stor!

Svara

x
SA
onsdag, 29 januari 2020 10:31

Aloha djävulen ? Det är en jättebra kurs , flera blir frälsta , många blir frälsta i dag , det står ingenstans i bibeln om en stor väckelse drn siste tiden , men om avfall och att kärleken ska kallna ,,men nog blir människor frälsta , varje människa dom blir frälst i dag dyrbart för herren , jag har kontakt med människor som är sökare , fantastiskt .

Svara

x
Conny W.
onsdag, 29 januari 2020 10:46

Väldigt bra artikel. Man ber om en väckelse vart står det att vi ska göra så ? Ingenstans. Man är förblindad när man bara s.a.s ber om väckelse. Jesus VET hur man får en väckelse han har sagt det gång på gång, här några bibelord: Och ni skall vittna om mig. Gå ut på vägar och stigar och nödga människorna att komma hitin, så att mitt hus bliver fullt. Och de gick ut och predikade överallt. En såningsman gick ut för att så. Himmelriket är nära, omvänd er och tro evangelium. Sen handlar det om lydnad av de kristna att göra som han sagt. Det står också: varför kallar ni mig Herre, Herre när ni inte gör som jag säger. Gvd.

Svara

x
Sven Thomsson
onsdag, 29 januari 2020 12:59

Jag tänkte skriva en kommentar här, men råkade lägga in den i kommentarsfältet under rubriken "Mannen i helvetet".

Svara

x
Sven Thomsson
onsdag, 29 januari 2020 13:06

Nej, min kommentar avsedd för det här fältet kom inte in över huvud taget. Kanske refuserad?

Svara

x
Sven Thomsson
onsdag, 29 januari 2020 13:07

Jag vet att vissa inlägg blir refuserade.

Svara

x
Conny W.
onsdag, 29 januari 2020 13:20

Ca 99% av Nordens kristenhet går INTE ut med evangelium på gator och torg.
Jag tycker det är märkligt. Äkta sant lärjungaskap till Jesus är att man förmedlar Evangelium till människor. De första kristna satt inte och väntade på att en väckelse skulle bryta ut, nej, de gick ut och predikade evangelium överallt. Vi lever i den absolut sista tiden innan Jesus kommer. 90 åriga damen i Valdres Norge hade fått bl,a: Det blir ett avfall utan motstycke från äkta och sann kristendom och ljumheten bland de kristna blir stor David Wilkersson fick: Apati. Det är lite av katastrof i stort sett hela Norden.
Jag och mina medarbetare håller på med gatu och torg evangelisation sen några år tillbaka vi delar traktater, predikar, hela året runt Och med jämna mellanrum blir människor frälsta. Vill uppmuntra er att göra likadant. Gvd.

Svara

x
Christer Åberg svarar Sven Thomsson
onsdag, 29 januari 2020 19:40

Nej, jag har inte tagit bort någon kommentar från dig.

Svara

x
Sven Thomsson
onsdag, 29 januari 2020 21:08

Tack, Christer. Förlåt att jag misstänkte det. Men när jag klistrade in i kommentarsfältet och försökte skicka kom den inte in. Då skrev jag direkt på kommentarsfältet, men inte heller då kom inlägget in. Vad kunde jag ha gjort för fel?

Svara

x
Tommy.
onsdag, 29 januari 2020 22:30

Det är tvetydigt, att komma in. i Kyrko Salar. Jag tror att Profetiska budskap hålls utanför i många Församlingar, om man menar Köttet eller Anden. kroppens tempel är Kristna oavsett om de är ute eller inne. om man skall vara ironisk. stänger vi ute många gånger de som vill in med Guds tilltal av Profetior. därför att de kanske inte är så Hipp och Glatt Hela tiden. ?. kan det vara tvärtom många gånger. jag menar på ett Andligt plan att hållas UTE.

Svara

x
Tommy. svarar Tommy.
onsdag, 29 januari 2020 22:45

Missuppfatta Artikeln. några som hela Tiden är ute är Jehovas Vittnen, jag är ingen Jehovas Vittne. men de verkar flitiga på den punkten att gå ut.

Svara

x
Lena Henricson
torsdag, 30 januari 2020 07:57

Låt oss inte ställa den gemensamma bönen och evangelisationen mot varandra! Båda behövs och är beroende av varandra. Läs Apg 4:23-30!🙌🙏🙌🌿🔥💥🔥

Svara

x
Leila Wikholm
torsdag, 30 januari 2020 13:19

Christer,jag säger AMEN på detta!
Människor är öppna och det går att tala om Herren överallt.
Jag får från Herren känna; Nu och sedan vet jag att den här personen behöver höra om Herren.
Många är besvikna på kyrkor och olika religioner,men att tala just den personer vad Herren vill säga och att Han älskar henne/honom så mycket.
Jag fick från Herren Hes3:27,Hes2:8
Jag öppnar bara min mun och Herren fyller den...Underbart!

Svara

x
Conny W.
fredag, 31 januari 2020 09:27

Visserligen kan även böner vara en hjälp på traven för att få väckelse.

Svara

x
Mikael W
fredag, 31 januari 2020 10:29

Vad betyder ”väckelse”?
Någon som vet?
Definition.....

Svara

x
Lena Henricson svarar Mikael W
fredag, 31 januari 2020 15:49

Väckelse brukar börja med oss som tror på JESUS. Tron går mer på djupet och man blir mer brinnande.🔥 Andens nådegåvor kommer mer i funktion och man får mer kärlek till varandra.❤️ Leder till ännu mer bön och evangelisation.🙏👆

Gud sänd väckelse och börja med oss!🙌

Svara

x
Mikael W svarar Lena Henricson
fredag, 31 januari 2020 16:33

Stort tack Lena !

(Jag trodde nog mer på att väckelse hade att göra med att en procentuellt större andel människor på en ort, eller i ett land, blev frälsta), och inte processen fram till resultatet

Jag tror det är där man måste börja, innan man diskuterar hit och dit om det ska bli väckelse, eller om vi ser ett avfall, dvs definiera ”väckelse” och vilket område det handlar om (världen, Sverige, Gävle), men det känns logiskt, som du antyder Lena, att en väckelse måste börja med viljan hos de Kristna på just denna ort/land.

Hur gör man se’n? Vad är steg 2?

Svara

x
Lena Henricson svarar Mikael W
fredag, 31 januari 2020 17:46

Steg två kan väl bl.a. vara att de nyfrälsta i denna väckelse vinner ännu fler genom bön och själavinnande.🙌👆Just de brukar ju vara de som ofta allra mest har nöd för själars frälsning.🤔

Svara

x
Mikael W svarar Lena Henricson
fredag, 31 januari 2020 17:55

Ja, jag tror du har rätt....

Svara

x
Mikael W svarar Lena Henricson
fredag, 31 januari 2020 18:06

Så, vem/vilka är det dom driver väckelseprocessen för Sverige?

Små spridda skurar, eller finns någon organisation som tagit på sig ansvaret (dvs besitter viljan att driva processen, och upprätta en böne-motor)

Svara

x
Lena Henricson svarar Mikael W
fredag, 31 januari 2020 22:52

Små spridda skurar kanske. Vi får väl tro att Den Helige Ande är verksam lite här och där.🔥Och Han blåser ju som bekant vart han vill.💨 Och där det finns en öppenhet för Honom.🤲

Apg29 kan väl också vara en sådan liten ”skur”🌦

(Förlåt,men jag tycker det är så kul med alla de här illustrerande små bilderna.)

Svara

x
Lillibeth svarar Mikael W
fredag, 31 januari 2020 23:01

Den som sover måste vakna...

Svara

x
Troende svarar Lena Henricson
lördag 1 februari 2020 07:00

Anklaga inte de som varit frälsta många år ! Ni vet inte hur mycket de beder i tysthet. Ni vet inte att de förföljs utan att det blir stora rubriker i Media, eller att andra känner till hur det är.
Vad vet ni om Evangelisation som görs av de som är frälsta sen länge ?
Nyfrälsta är ofta entusiastiska, men har man varit med en tid, blir man genom bön, på rätt sätt försiktig, så man inte blir orsak till att någon vänder Gud ryggen.

Svara

x
Lena Henricson svarar Troende
lördag 1 februari 2020 08:17

👍 Helt rätt! Vi gammelkristna kämpar förhoppningsvis på också.🙏❤️🙏🔥👆🔥🙏❤️🙏

Svara

x
Mikael W svarar Lena Henricson
lördag 1 februari 2020 08:28

Lena,

Enligt Wikipedia så innebär väckelse följande:

”Med väckelse avses vanligtvis en specifik expansiv period, ibland lokalt avgränsad, men ofta omfattande hela länder och till och med världsdelar”

Svara

x
Mikael W svarar Mikael W
lördag 1 februari 2020 09:09

d.v.s en väckelse, enligt denna definition, skulle kunna innebära att tre familjer i en by med 10 familjer blir frälsta.

....men det kan också innebära den enorma Muslimska väckelse vi idag ser av Sverige och av Europa



Svara

x
Mikael W svarar Mikael W
lördag 1 februari 2020 09:25

Jag sticker ut hakan och påstår att det inte kan bli en Kristen väckelse i Sverige om vi inte Kristna börjar diskutera väckelse.....

......och för att kunna diskutera väckelse så behövs en definition av ”Kristen väckelse” och en vilja hos varje enskild Kristen att lägga undan sin egoism och dela med sig av Jesus Kristus.

Bönen i väckelseprocessen utgör ju själva motorn och får naturligtvis aldrig stängas av.

För en landsomfattande ”Kristen väckelse” är jag skeptiskt till ett spridda-skurar koncept. Det behöver styras upp och organiseras.

Frågan är då vem/vilka som känner sig kallade att initiera en dylik process ?

Kanske lämpligast med en utländsk organisation bestående av missionärer, då det är uppenbart att svensk Kristenhet är alltför själiskt besmittade



Svara

x
Lillibeth svarar Mikael W
lördag 1 februari 2020 09:27

Får Jesus vara med i den organiserade uppstyrda kontrollerade landsomfattande...?

Svara

x
Mikael W svarar Lillibeth
lördag 1 februari 2020 09:41

Om bönen är ”motorn” i en Kristen väckelseprocess så förutsätter jag att det är till Jesus Kristus man ber, om att den Helige Ande banar väg.

Så svaret på din fråga blir ett rungande Ja


Svara

x
Lena Henricson svarar Mikael W
lördag 1 februari 2020 10:17

Håller delvis med dig. Men DEN HELIGE ANDE går oftast förbi våra mänskliga organisationer. Hur är det med den världsomfattande väckelsen som började på Azusa Street? Organiserades den fram?

Svara

x
Lena Henricson svarar Mikael W
lördag 1 februari 2020 10:26

Väckelser börjar ofta också med en gudagripen person,som t.ex. väckelsen i Wales där Evan Roberts var Guds främsta redskap.🙏🔥🙏❤️🙏🔥🙏🔥💨💨💨

Svara

x
Mikael W svarar Lena Henricson
lördag 1 februari 2020 12:50

Jag tänker inte argumentera emot dig Lena eftersom du är alltför vis, och jag håller just på att förstå vad ordet väckelse betyder.

Om det nu enbart krävs en ”gudagripen” person så torde väl en väckelse över Sverige mera handla om en formalitet.

På den här bloggen kryllar det ju av gudagripna personer.....eller måste vi vänta på att Jesus ska tala om för det svenska folket att vi är välkomna till Honom? Jag trodde Hans inbjudan redan var utskickad och att Han inväntade vår vilja?

Vill ingen att Sverige åter ska bli Kristet? Ska vi invänta att Sveriges Biskop kallar till bön?


Svara

x
Mikael W svarar Mikael W
lördag 1 februari 2020 12:59

Jag sticker ut hakan igen och påstår följande:

De Kristna i Sverige vill inte se en väckelse....det är hyfsat bra som det är....

Svara

x
Lena Henricson svarar Mikael W
lördag 1 februari 2020 13:02

Ja vi längtar!!! För det andliga läget i Sverige är ju förskräckligt!😳😩 Gode Gud låt vårt land åter bli ett kristet land! Låt oss be och verka för det!

🙏💨🔥

Svara

x
Lena Henricson svarar Mikael W
lördag 1 februari 2020 13:04

Vi svarade visst varandra samtidigt.

Svara

x
Mikael W svarar Lena Henricson
lördag 1 februari 2020 13:28

Du skriver ”låt oss be och verka för det”

Be för väckelse tror jag vi är överens om, men hur ”verkar” man för väckelse? Vilka praktiska åtgärder krävs?

Vad ska denna ”gudagripne” man/kvinna göra/verka för att väckelseprocessen ska komma i rullning?


Svara

x
Lena Henricson
lördag 1 februari 2020 14:46

Tro inte att jag kan svara på alla dina frågor. Men först: Den ”gudagripna personen” kommer antagligen som ett bönesvar på några eller mångas böner. Sen väljer Gud ut vem Han vill sända.🙋🏻‍♂️

Att ”verka” tror jag är att först fråga Gud:”Hur kan du använda just mig?” Och sedan göra det Han visar. T.ex. att vittna om JESUS. Eller som du borra brunnar........

Bön är väldigt viktigt. Och att lyda Gud.

Bra i alla fall att du lyfte frågan om väckelse!👍🙂

Svara

x
Mikael W svarar Lena Henricson
lördag 1 februari 2020 15:25

Stort tack Lena för många kloka ord.
Du är en klippa!

Svara

x
Lena Henricson svarar Mikael W
lördag 1 februari 2020 16:11

Det var alltför vänligt sagt! Men tack i alla fall!🌿🙂

Mikael,eftersom tanken att organisera fram en väckelse i Sverige har kommit till dig,kanske det är det du ska göra?!👆😊

Svara

x
Lena Henricson svarar Mikael W
söndag 2 februari 2020 04:21

Tack för en givande dialog!💁🏼‍♀️

Gud välsigne dig Mikael!💨🔥🌦

Svara

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00


Senaste bönämnet på Bönesidan

onsdag 19 februari 2020 23:38
BER OM HELANDE MIRAKEL FÖR 71 ÅRIG KVINNA MED SPRIDD CA‼ 🙏🙏

Senaste kommentarer

Stefan Jonasson : Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Mikael W: Påven tillkännager en världsreligion år 2020

Erik S: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Tomas N: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Bertil Rosenius: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Bertil Rosenius: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Stefan Jonasson : Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

SA: Dröm: De mogna och omogna

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Nils: Påven tillkännager en världsreligion år 2020

Stefan Jonasson : Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Anna: Dröm: De mogna och omogna

Bertil Rosenius: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

PT: Påven tillkännager en världsreligion år 2020

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Mikael W: Påven tillkännager en världsreligion år 2020

Nicolas: Påven tillkännager en världsreligion år 2020

Lukas: Påven tillkännager en världsreligion år 2020


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper Creeper

↑ Upp