Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Himlen TV7

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Adam času pred večno nebeško

Adam času pred večno nebeško.


Av Sigvard Svärd
torsdag 2 april 2020 01:16

ADAM ČAS PRED večni nebeški

To je lahko kot metanje ven "vabo" v Svetem pismu in počakati na "lutko". Ime Adam je vaba v tem opusu. Napetost se pojavi, ko je "Slash", in Košček povleci "pod površjem", kar mu je v preroško sile iz svetopisemske knjige svetopisemske knjige - preden gre gor kot božansko "ulov". Biblija študija tukaj, imam titulerat "Adam času za večno nebeško", je po mojem mnenju tak ulov.

KONEC BESEDIL

Sem izberemo nekaj izhodiščnih podnapisi za to teološko refleksijo s prekrasno poglede, in sicer 1 1 Mz 26-27a; 2: 6-8, 1 Kralji 10: 23-25 ​​Izaija 65: 24-25 in 1 Kor 15:45, besedilih I ta iz Ljudske Biblije leta 2015, navaja v zaporedju (vse v oklepajih so moje opombe.):

(1) ”Gud sade: ´Låt oss göra människor till vår avbild, lika oss. De ska råda över havets fiskar och himlens fåglar, över boskapsdjuren och hela jorden och alla kräldjur som rör sig på jorden.´ Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem”. – ”Men dimma kom upp ur jorden och vattnade hela marken. Och Gud formade människan av jord från marken och blåste livsande i hennes näsa. Så blev människan en levande varelse.”

(2) ”Salomo blev större än någon annan kung på jorden, både i rikedom och vishet. Från alla länder kom man för att besöka Salomo och höra den visdom som Gud hade lagt ner i hans hjärta. Var och en förde med sig gåvor: föremål av silver och guld, kläder, vapen, väldoftande kryddor, hästar och mulåsnor. Detta hände år efter år.”

(3) "In se je zgodilo, da je pred pravijo, bom odgovoril, medtem ko so še govoril bom slišal. Volkovi za stavo z jagnjetino, se lev jedel slamo kakor volom in prah bo kača je hrana. Nikjer v vsej moji sveti gori, morajo storiti hudega ali škodljivih govori Gospod. "

"Tako je zapisano tudi, prvi človek Adam je postal živo bitje. Drugi mož je prišel iz nebes. "

NE negotov

Bog si ne impulzivno, oigenomtänkt ali naključno. Za vsakim svojega delovanja, pa naj gre za vprašanje preteklosti, sedanjosti ali prihodnosti, skrita točna, natančna priprava in načrtovanje. Torej tudi, seveda, ko gre za človekovo ustvarjanje. Ko je človek ( Adam ) kot moški / moškega spola je opisano v hebrejščini, povlecite jo na "moči". In ko človek ( Adam je na moški / ženski prikazan) v istem jeziku, "livgivning" v ospredju. Prvi človek pride do Boga kot Bob poklical Adama in Adama pa (po volji Stvarnika, je mogoče domnevati) dal ime Eva (Heb. Chavva ) za žensko, ki je pravkar pomeni "življenje" in "življenje."

TRI Edens

Zdaj pa nekaj o (1) rajskem vrtu, (2) kralja Salomona rajskem in (3) v prihodnje tisočletje. Vsi trije vrtov so imeli ali bodo s čudovito in sveto pomen. Po eni strani, Oče, Sin in Sveti Duh, na drugi strani človeštva: judovskega ljudstva in hednafolket, in to je še posebej ljudje z izrazito Messias- ali Kristustro. Glede na nastavitev svetopisemsko kronologijo, obstajala (1) "underground" Paradise okoli 4000 let pred našim štetjem, (2) kralj Salomon of Eden (opisano v Visoka pesem), je imel njen razcvet v 900 pred našim štetjem

Vad det gäller (3) tusenårsriket, med Jesus från det himmelska nedstigen på Olivberget i Jerusalem, kan detta snart vara dags att bli upprättat: ”Och jag såg en ängel komma ner från himlen med nyckeln till avgrunden och en stor kedja i handen. Och han grep draken, den gamle ormen som är Djävulen och Satan, och band honom för tusen år.” (Upp 20:1-2)

HEBREISKANS GAN

(1) Om den första sköna paradisiska miljön, som av mycket att döma låg på jordens ”mittpunkt”, där Jerusalem en dag skulle komma att byggas, dess tempel trona – samt där Jesus skulle dö och uppstå, och i den yttersta tiden återkomma till – så står det exempelvis att läsa i 1 3:8: ”Vid kvällsbrisen hörde de”, Adam och hans brud Eva, ”Herren Gud vandra i lustgården (hebr. gan)”.

(2) Beträffande Jerusalemkungen Salomos lustgård, den andra här i den bibel-profetiska ordningen, så frågar bruden i HV (”Sångernas sång” av Salomo) 1:7: ”Säg mig, du som min själ har kär: Var vallar du din hjort, var låter du den vila vid middagstid?” Och svarar själv på frågan i 6:1: ”Min vän har gått ner till sin lustgård (gan), till de doftande blomsterängarna, för att valla sin hjord.” Salomo som namn, kommer av shalom inom hebreiskan och står för ”fred”, ”lycka” och ”välgång”. Salem, andra delen av namnet Jerusalem, kommer av densamma språkliga roten – alltså shalom med innebörden ”fred”, ”lycka” och ”välgång”.

(3) Rörande, tusenårsriket, denna den tredje gudomligt-historiska ”lusttiden” på jorden – med centrum i Jerusalem och kanske med återuppbyggt tempel – är det en välsignelse att få citera Jes 51:3: ”Ja, Herren tröstar Sion, han ser med medlidande på alla dess ruiner. Han gör dess öken lik Eden (gan), dess ödemark lik Herrens lustgård (gan). Fröjd och glädje ska höras därinne, tacksägelse och lovsångsljud.” Vidare (62:4): ”Du ska inte mer kallas ´den övergivna”, ditt land ska inte mer kallas ´ödemark´, utan du ska heta ´min kära´ och ditt land ´den äkta hustrun´, för Herren har dig kär, ditt land har fått sin äkta man.”

Salomon Eden je najbližja preroški po podobi rajskem vrtu in preroško vzor za prihodnje tisočletje. In Salomon je s svojo nevesto "Tirse" (HV 6: 7), je verjetno prav preroško po podobi Adam s svojim Eve, kot tudi preroško vrsto Jezus Mesija / Kristusa s svojo nevesto - kasneje v večnosti, ki se imenuje "Jagnje žena "(21: 9).

Rdeča za rdeče

Hebreiskans Adam/”människa”, betyder ordagrant i nämnda språk för ”röd”, att ”vara röd” eller ”den röde”. I 1 Mos 2:6-7, läser vi att Herren Gud formade människan av uppfuktad jord (lera) från marken. Jord heter på hebreiska för adama, i betydelsen ”det röda”. Och det har framförts av senare tiders kunniga geologer, att marken i Mellersta Östernområdet är ”rödtonad”. Adam var alltså skapad av den ”röda jorden”, den som först var torr, dammig, obrukbar och ofruktbar – troligtvis efter en ondskans katastrof, eller om det var en gudomlig domsakt, då ”jorden blev öde om tom” (1 Mos 1:2).

Om hånfulla människor i den yttersta tiden heter det i 2 Petr 3:5-7: ”De bortser medvetet från att det för länge sedan fanns himlar och en jord som uppstod ur vatten och genom vatten i kraft av Guds ord. Genom vatten och Guds ord dränktes den dåtida världen och gick under. Men de himlar och den jord som nu finns har genom samma ord sparats åt eld och bevaras fram till den dag då de gudlösa människorna ska dömas och gå under.” Guds mäktiga restaurering av ”kaosplaneten”, genom orden: ”Varde ljus!”, fuktade upp mullen och gjorde den mer till ”rödaktig lera” – för att av Herren Gud, efter människoparets syndafall, bli till svårarbetad ”förbannad mark”. I 1 Mos 3:23 skrivs det, att Skaparen skickade bort Adam och Eva ur Edens lustgård, för att de skulle ”bruka” den ”rödmärkta” jorden där utanför.

”BLODFÄRGAD”

Enligt Gottfrid Büchner, i hans väldiga bibelkonkordans från 1789, kan adam, människa och adama, jord/mark, betyda röd i meningen ”blodfärgad”. I detta finns ett antal tolkningsmöjligheter. Det ”blodfärgade” kan ha med blodet som pulserar i en människokropp. Det kan vara en anspelning på hälsa, friskhet och skönhet, röda kinder, och som det heter i Klag 4:7 om Israels furstar innan de hamnade i fångenskap i Babel: ”…deras kroppar vara rödare än korall”. I HV 5:10 uttrycker bruden om brudgummen: ”Min vän är strålande vit och röd, ypperst bland tiotusen.”

Vendar moramo premakniti naprej v prizadevanjih za razlago "krvi obarvajo", saj lahko vključuje tudi prerokbe, slutnjo o tem, kaj bi se za opredelitev človeštvo. Namreč, da je lopa kri (človeško kri, Heb. Adamdam ), z nasiljem in nenadne smrti, barvo rdečo zemljo. Da se je ne dlje kot Adam in Eva je dva sinova, Kajn in Abel je bil teče na kopnem, pred prvim prelivanje krvi je prišlo, ko je Kajn ubil svojega mlajšega brata Abel.

Och för att inte ägna för mycket utrymme till att peka på uttömningen av människoblod på jorden, förutom att ändå nämna 1:a och 2:a världskrigets hemska resultat – går jag till en gudomlig domsakt i Upp 14:20: ”Vinpressen (människopressen) trampades utanför staden (Jerusalem), och blod flöt från pressen och nådde upp till betslen på hästarna ettusen stadier bort (c:a 38 km).”

GUDS SONS BLOD

Jesus kallas i sin mänsklighet för ”den siste Adam” (engelskans ”last”), den avslutande, den genom vilket människan som varelse når sitt bokslut – under förutsättning att Guds räddning från synd genom Jesus har tagits emot. Det är endast dessa Bibeln, inför evigheten, ger besked om. Vad som i avseende på förändring/”förvandling” till något annat, i övergången från tid till evighet, sker med de människor som går evigt förlorade – det går inte att hitta antydan till svar på i Skriften.

Tako, da bi rešili "prvi Adam," vse padle Adam , moške in ženske (moški in ženske) - je "zadnji Adam" v "I je" greh, ga prevzame, in kot piše v Pismu Kološanom 1 : 19-20: ". Bog odločil, da naj vso polnost živi v njem in z njim, da spravi vse na sebi, potem je ustvaril mir v krvi njegov križ - po njem mir na zemljo in nebom"

Pevec poje v Victory Toner 229: "The (prvi) Adam, smo vsi eno, in Adamovo izdajstvo je bila naša. Med drevesi Eden Skrili smo, ko nas je Gospod zahteva. pobegnil smo, ko smo prišli od Boga in drug od drugega. Naša svoj način smo želeli iti. Samo samoto smo našli. "

Kot je zapisano v 1 Peter 1: 18-19: "Saj veš, da ni bil s pokvarljivih stvari, kot so srebro in zlato, ste bili odkupljeni od jalovo načine, ki jih podedovali od svojih očetov (Heb. Adam / Adama ). Ne, to je s Kristusom (zadnji Adam) plemenite krvi, da kri jagnje brez hibe ali pomanjkljivost. Bil je foreordained pred stvarjenjem sveta, zdaj pa v teh zadnjih časih za vaše dobro. "

"Čeprav je bil Sin, se je naučil poslušnosti skozi tisto, kar je trpel. Ko je postal nalašč (spet), je postal vir zveličanje vsem, ki ga (priznam ga) ubogati. " (Hebrejcem 5: 8-9)

Sin človekov

Så när Bibeln presenterar Jesus som ”Människosonen” (grek. tu anthropu), är det utifrån att han för en tid också blev människa, både sann Gud och sann människa. Men då en annan typ av människa, en ”andra människa” – en med himlen kvar i sin ande: ”Han var till i Guds gestalt men räknade inte jämlikheten med Gud som segerbyte, utan utgav sig själv och tog en tjänares gestalt och blev människan lik. När han till det yttre hade blivit som en människa (´till det yttre lik en syndig människa´, Rom 8:3), ödmjukade han sig och blev lydig ända till döden – döden på korset.” (Fil 2:6-8) I Joh 1:14 står det att läsa: ”Och ordet blev kött och bodde bland oss, och vi såg hans härlighet, den härlighet som den Enfödde har från Fadern. Och han var full av nåd och sanning.”

Paulus, driven av den helige Ande, skriver i 1 Kor 15:40, att det finns ”jordiska kroppar” (människor, hebr. adama, grek. epigeia) och det finns ”himmelska kroppar (grek. epurania) – ”de himmelska kropparnas glans är av ett slag och de jordiska kropparnas glans av ett annat slag”. Och han fortsätter i verserna 44-45: ”Det sås en jordiska kropp (grek. psychikon med choikos, stoft/mull), det uppstår en andlig kropp (grek. pnevmatikon av pnev/pneu ”ande”). Finns det (först) en jordisk kropp, finns det (till slut) en andlig kropp. Så står det skrivet: Den första människan, Adam, blev en levande varelse(Na ustvarjanja). Adam nazadnje postal daje življenje duh (takoj po vstajenju od mrtvih) ...

"OFÖRSTÖBAR ROCK"

Tukaj je prekinitev začela bible citatom, koncept Adam potegne proč v smeri förmerat, da mora imeti prostor, nato pa "diamant" v stavku "neuničljiva kamen" v grščini se imenuje Adam . V tem smislu lahko morda predstavljate človeštvo imajo ponavadi "trdi neverjetno kotel« (Zaharija 7: 11-12): "Ampak ne bi poslušati to, ne da bi se uprli in zaprla svoja ušesa, da ne slišijo. Naredili so njihova srca trd kot diamant, tako da niso slišali navodila in besede, ki jih je Gospod nad vojskami jih pošilja svojega Duha skozi prejšnjih prerokov. Zato je velika jeza prišla od Gospoda nad vojskami. "

Angående Jesus, ställs han i Hebreerbrevet (t.ex. 4:14-15, 7:22-28) fram som helig himmelsk överstepräst och i detta avseende är det till honom knutet en mångfald av adams, Da je "diamanti", ker potem uporabljajo model v 2 Exodus 28: 15-19: "se Naredite oklep razsodbo v umetnosti tkiva na enak način kot naramniku. Zlata, modro, vijolično in škrlatno preje in sukane tenčice, morate to storiti. To bi moral biti trg in zložena v dveh, ena pol komolcev dolge in komolcev pol široka. Lahko ga mora zagotoviti z dragimi kamni v štirih vrsticah: prvo vrstico rubin, topaz in smaragd, v drugi vrsti, granat, safir in smaragdno, v tretji vrsti, hyacinth, ahata in ametist in četrto vrstico, berila, oniksa in jaspisa. Te bi bilo treba določiti v zlato filigran. " Močan pridiganje na tem področju, saj v pesmi: "Zdaj je dan sprave" (Victory Toni 451), kjer je drugi verz zvoki: so "oklep kamni zdaj Božja ljubezen tolmač. Kri nove zaveze združuje ljudi. "

V prvem in drugem

Premor konca: »... Toda prva ni bila duhovna, ne zemeljsko. Potem je prišel duhovno. Prvi človek je iz zemlje, zemlja (grško. Upravo , cf .. Gejsisk / seisisk). Drugi človek iz nebes (grško. Uranu). Så som den jordiska människan var (efter syndafallet), så är också de jordiska. Och så som den himmelska människan är (fullkomnad), så är också de himmelska. Och liksom vi har burit den jordiska människans (bristfälliga) bild, ska vi också bära den himmelska människans (fullkomliga) bild. Men det säger jag, bröder: kött och blod kan inte ärva Guds rike, och det förgängliga kan inte ärva det oförgängliga. Se, jag säger er en hemlighet: Vi ska inte alla insomna (tron på Jesu nära återkomst brann starkt för 2000 år sedan) men vi ska alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Basunen ska ljuda och de döda ska uppstå odödliga och vi ska förvandlas. Detta förgängliga måste kläs i odödlighet. Men när det förgängliga är klätt i oförgänglighet och det dödliga klätts i odödlighet, då uppfylls det ord som står skrivet: Smrt je pogoltnila v zmago . "

Tako kot Jezus in angeli

"Ljubi, zdaj smo Božji otroci, in še ni jasno, kaj bi morali biti. Vemo pa, da ko se je (Jezus) je pokazala, bomo biti kot on, saj smo ga videli kot je. " (1 Jn 3: 2)

"Zdaj smo videli v kozarec, temno, potem pa bomo videli, iz oči v oči (glej Boga v obraz). Zdaj vem, samo v delu, potem pa se vem še, kot sem sam (z Bogom v tem času), je postala zelo znana. " (1 Kor 13:12).

Och jämför med Mark 12:24: ”Jesus sa till dem (saddukeerna): ´Tar ni inte fel, just för att ni inte förstår Skrifterna och inte heller Guds makt? När de döda uppstår gifter de sig inte och blir inte bortgifta, utan är som änglar i himlen.´” Samma händelse tecknar Lukas på följande sätt (20:34-36): ”Jesus svarade dem: ´De som lever i den här världen gifter sig och blir bortgifta. Men de som anses värdiga (väljer att tro) att nå den andra världen och uppståndelsen från de döda, de varken gifter sig eller blir bortgifta. De kan inte dö längre, för de är som änglarna och är Guds barn, eftersom de är uppståndelsens barn.´”

I Upp 14:4 uttrycks det intressant: ”…dessa som följer Lammet var det än går. De är friköpta från människorna (de har blivit andlig ”brud” eller ”jungfru”) som en förstlingsfrukt åt Gud och Lammet.”

LAMMETS BRUD

Razodetje ni enostavno, da se usede v času in večnosti. Toda iti še dlje v obravnavanem in doseže nekakšno tailpiece - lahko nekaj odlomkov iz Biblije Sveto pismo ponujeno (Rev. 7: 11-17, 19: 6-9, 11-14):

"In vsi angeli so stali okrog prestola in starešin in štirih živih bitij in so padli na obraz pred prestolom in molili Boga, rekoč:" Amen! Blagoslov, slava, modrost in zahvala in čast in moč in je lahko v našem Bogu na veke vekov. . Amen "Eden izmed starešin me je vprašal: Kdo so in kje so? Odgovoril sem: "Det so tisti, ki so prišli iz velike stiske. So oprali svoja oblačila ter jih pobelili v krvi Lamb. Zato so pred Božjim prestolom in mu služijo noč in dan v njegovem svetišču, in tisti, ki sedi na prestolu, bo smola svoj šotor nad njimi. Oni nikoli ne bo lakote in ne žeje, in niti sonce niti žgoče toploto jih bo doletela, za Jagnjeta sredi prestola bo njihov pastir. On jih vodi k živi fontane voda: in Bog obriše vse solze z njihovih oči ".

”Och jag hörde liksom rösten från en stor skara (änglar), som bruset av väldiga vatten och dånet av kraftig åska, och de sade: ´Halleluja! Herren vår Gud den Allsmäktige är nu kung. Låt oss glädjas och jubla och ge honom äran, för Lammets bröllop har kommit och hans brud har gjort sig redo. Skinande rent linne har hon fått att klä sig i.´ Linnet är de heligas rättfärdighet. Och ängeln sade till mig: ´Skriv! Saliga är de som är bjudna till Lammets bröllopsmåltid.´ Och han tillade: ´Dess Guds ord är sanna.´ Och jag såg himlen öppen, och se: en vit häst, och han som satt på den heter Trofast och Sann, och han dömer och strider i rättfärdighet. Hans ögon var som eldslågor, och på sitt huvud bar han många kronor. Han hade ett namn skrivet som ingen känner utom han själv, och han var klädd i en mantel som doppats i blod, och hans namn är Guds Ord. De himmelska härarna (utan blod på kläderna) följde honom på vita hästar, och de var klädda i vitt linne (se här 1 Kor 6:2: ´Vet ni då inte att de heliga ska döma världen?´).”

dvignjenem položaju

Torej, ni šibka smrtni ljudje ( Adamites tako rekoč), ki se peljejo z Jezusom na belem konju. Brez nje, so se obrnili v kot on in so kot angeli, ki nebeško lepo.

Vendar so "boljši" od angelov. V slavo stojijo med božanstvom in angelskim svetom. V prvem razmerju, beremo: "To ni angelov je (Jezus) loteva, vendar otroci Abrahamovi (tisti, ki imajo vero)." (Hebrejcem 02:16) Poleg tega "Ali niso angeli duhovi v službi Boga, poslal za pomoč tistim, ki bodo podedovali (sprejme ponudbo) odrešenje?" (Hebrejcem 01:14) V zadnjih zmaga stanju bledi dvignjen položaj nad angeli v 1 Korinčanom 6: 2-3: "Mar ne veste, da se svetniki sodnik na svetu ... Ne veste, da bomo sodili angele?" Mi ne častimo angelov tukaj v času, ampak večni perspektiva ne bi smela nas ponosni.

Hebreerbrevets författare fångar det i 12:23: ”…andarna av rättfärdiga som har nått fullkomligheten (m.a.o. blivit någon form av himmelska andeväsen)”, och därmed kan röra sig obehindrat genom och i alla dimensioner. Någon mer klarhet i utseende och hudfärg håller oss inte Bibeln med. Det har diskuterats hur lämpligt det har varit och kan vara att citera exempelvis Ps 8:6 och 82:6a från viss översättning, där det heter om människan som av Gud skapad varelse: ”Dock gjorde du honom nästan till ett gudaväsen; med ära och ärlighet krönte du honom”, samt: ”Jag har sagt att ni är gudar” – eftersom det hos somliga troende slog över i en framgångsteologisk lära. Men dessa bibelrum platsar i varje fall fullt ut på människan i hennes förvandling till himmelsk kropp.

Det är i detta stadium, då den troende människan gått från sin jordiska tunna kroppstid, från kött och blod, till att ha fått en himmelsk kropp, som nästa fas i den gudomliga planen går i fullbordan – med ”nya himlar och en ny jord där rättfärdighet bor” (2 Petr 3:13).

EN HERRENS ÖVERLÅTELSE

Du kan få vara en av de förvandlade. Så lämna inte den bibliska tron om du en gång har börjat att vara en sådan troende. Läs i tro och liv in dig i all bibeltext där det står ”de heliga”. Räkna in en Herrens överlåtelse av ditt namn bland de ”himmelska kropparna”. Se framför dig hur du – utan synd, utan sjukdom, utan smärta, utan sorg – andefritt rör dig tillsammans med och som Jesus i den eviga himmelska världens alla ”regioner”.

Och tänk på att de nyandliga/ockulta/gnostiska lärorna och religionerna, är inget annat än villfarelser och djävulska attacker mot det sanna evangeliet. Och otro i form av agnosticism eller ateism, är inte bättre det. För att säga nej till Jesus som sin personlige frälsare, är ett nej till att få vara med om den egna övergången från Adam-tiden till den evigt himmelska. Det är så överväldigande det som väntar trons folk i det evigt himmelska!

Lyssna, läs nedanstående bibelord och begrunda det. För det är av högsta vikt att dagens förkunnelse inte söker världens gunst – ockultism eller ateism – i fråga om vad som händer den troende människan efter döden. Utan tar sitt ansvar inför Gud, och alltså är intakt med hur heligt hisnande det löd från allra första början:

"Toda, kot pravi Sveto pismo, Kaj oko ni videl, niti ušesa slišal, in človeško srce ni predstavljal, kar je Bog pripravil za njih, ki ga ljubijo ." (1 Kor 2: 9)


Publicerades torsdag 2 april 2020 01:16:52 +0200 i kategorin Läsarmejl och i ämnena:

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Strandmöte med Christer Åberg - Apg29.nu


"Bog je namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina [Jezusa], da vsak, ki veruje vanj, ne pogubil, ampak bi imel večno življenje." - 03:16

"Ampak kar  prejeto  njim [Jezusa], ki jim je dal pravico, da postanejo Božji otroci, k tistim, ki verjamejo v njegovo ime." - John 01:12

"To, če ste s svojimi usti priznal, da je Jezus Gospod, in v svojem srcu veroval, da ga je Bog obudil od mrtvih, boš rešen." - Rim 10: 9

Želite, da se shrani in se odpusti vse svoje grehe? Molite to molitev:

- Jezus, dobim te zdaj in si priznati kot Gospoda. Verjamem, da ti je Bog obudil od mrtvih. Hvala, da sem zdaj rešen. Hvala, da ste me odpustil, in hvala, da sem zdaj Božji otrok. Amen.

Ali ste prejeli Jezusa v molitvi zgoraj?


Senaste bönämnet på Bönesidan

fredag 14 augusti 2020 18:34
Har akut huvudvärk och illamående hela dagen, troligen från artros i nacken. Jag blev helad en gång, tack Jesus och förebedjare !

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp