Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Salvation

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Adam czasie przed wiecznego niebieskiego

Adam czasie przed wiecznego niebieskiego.


Av Sigvard Svärd
torsdag 2 april 2020 01:16

ADAM-TID FÖRE DET EVIGT HIMMELSKA

Det går att liksom kasta ut ett ”bete” i Bibeln och invänta ”napp”. Namnet Adam är betet i detta opus. Spänning uppstår när det ”hugger”, och nappet drar ”under ytan” iväg i en profetisk kraft från bibelbok till bibelbok – innan det kommer upp som en gudomlig ”fångst”. Bibelstudiet här, som jag har titulerat ”Adam-tid för det evigt himmelska”, är i min mening en sådan fångst.

UTGÅNGSTEXTER

Jag har valt några utgångstexter för denna teologiska reflektion med hisnande perspektiv, nämligen 1 Mos 1:26-27a, 2:6-8, 1 Kung 10:23-25, Jes 65:24-25 och 1 Kor 15.45, vilka texter jag här från Folkbibeln 2015 citerar i tur och ordning (allt inom parentes är mina anm.):

(1) „Bóg said'Låt nas Uczyńmy człowieka na Nasz obraz, tak jak my. Będą panować nad rybami morza i ptaki w powietrzu, nad bydłem, całą ziemię, i wszelka gadzina, że ​​porusza się on Jorden „Stworzył więc Bóg człowieka na swój obraz, na obraz Boży go stworzył.. męskiego i niewiastą stworzył ich" - „Ale mgła wyszedł z ziemi i podlewać całą ziemię. I Bóg ulepił człowieka z prochu ziemi i tchnął tchnienie życia w jego nozdrza. I stał się człowiek istotą żywą. "

(2) „Salomon był większy niż jakikolwiek inny król na ziemi w bogactwa i mądrości. Ze wszystkich krajów przyszła do Salomona, aby słuchać mądrości, że Bóg obdarzył jego serce. Każdy daninę ze srebra i złota, odzież, broń, pachnących przypraw, koni i mułów. Stało się to rok po roku. "

(3) ”Och det ska ske att innan de ropar ska jag svara, medan de ännu talar ska jag höra. Vargar ska beta med lamm, lejon ska äta halm som oxar, och stoft ska var ormens föda. Ingenstans på mitt heliga berg ska de göra något ont eller skadligt säger Herren.”

”Så står det också skrivet: Den första människan Adam, blev en levande varelse. Den andra människan kom från himlen.”

INGET SLUMPARTAT

Gud gör inget impulsivt, oigenomtänkt eller slumpartat. Bakom varje hans handling, vare sig det är frågan om forntid, nutid eller framtid, döljer sig en noggrannhet, en minutiös förberedelse och planering. Så också naturligtvis när det gäller människans tillblivelse. Då människan (adam) som man/manligt beskrivs i hebreiskan, drar det åt ”styrka”. Och när människan (adam) visas på som kvinna/kvinnligt på samma språk, kommer ”livgivning” i förgrunden. Den första mannen får av Gud som egennamn heta Adam och Adam i sin tur (efter Skaparens vilja, kan man förutsätta) ger namnet Eva (hebr. Chavva) åt kvinnan, vilket just betyder ”leva” och ”liv”.

TRE LUSTGÅRDAR

Ale teraz coś o (1) Garden of Eden (2), króla Salomona Eden oraz (3) Millennium przyszłości. Wszystkie trzy ogrody miały lub będą mający wspaniałą i święte znaczenie. Z jednej strony, Ojciec, Syn i Duch Święty, po drugiej stronie ludzkości: Żydzi i hednafolket, i to zwłaszcza osób z wyraźnym Mesjasz- lub Kristustro. Według chronologii biblijnej ustawić istniały (1) „podziemny” Paradise około 4000 lat pne, (2) King Solomon of Eden (opisany w Pieśni nad Pieśniami), miał swój rozkwit w 900 rpne

Vad det gäller (3) tusenårsriket, med Jesus från det himmelska nedstigen på Olivberget i Jerusalem, kan detta snart vara dags att bli upprättat: ”Och jag såg en ängel komma ner från himlen med nyckeln till avgrunden och en stor kedja i handen. Och han grep draken, den gamle ormen som är Djävulen och Satan, och band honom för tusen år.” (Upp 20:1-2)

HEBREISKANS GAN

(1) Om den första sköna paradisiska miljön, som av mycket att döma låg på jordens ”mittpunkt”, där Jerusalem en dag skulle komma att byggas, dess tempel trona – samt där Jesus skulle dö och uppstå, och i den yttersta tiden återkomma till – så står det exempelvis att läsa i 1 3:8: ”Vid kvällsbrisen hörde de”, Adam och hans brud Eva, ”Herren Gud vandra i lustgården (hebr. gan)”.

(2) Beträffande Jerusalemkungen Salomos lustgård, den andra här i den bibel-profetiska ordningen, så frågar bruden i HV (”Sångernas sång” av Salomo) 1:7: ”Säg mig, du som min själ har kär: Var vallar du din hjort, var låter du den vila vid middagstid?” Och svarar själv på frågan i 6:1: ”Min vän har gått ner till sin lustgård (gan), till de doftande blomsterängarna, för att valla sin hjord.” Salomo som namn, kommer av shalom inom hebreiskan och står för ”fred”, ”lycka” och ”välgång”. Salem, andra delen av namnet Jerusalem, kommer av densamma språkliga roten – alltså shalom med innebörden ”fred”, ”lycka” och ”välgång”.

(3) W odniesieniu, Tysiąclecia, trzeci bosko-historyczny „Czas przyjemność” na ziemi - w centrum Jerozolimy i chyba odbudowanej świątyni - to błogosławieństwo cytować Izajasza 51: 3: „Tak, Panie pocieszeni Syjon, widzi ze współczuciem na wszystkich jego ruinach. On sprawia, że jej puszczy Eden ( Gan ), jego puszczy Pana Eden ( Gan ). Radość i wesele znajdzie się w nim, dziękczynienie i uwielbienie dźwięk ". Ponadto (62: 4): „Ty nie będzie więcej zwana ostatnia kropla opuszczony” wasza ziemia nie będzie więcej called'ödemark „ale będzie called'min Kara” i twój kraj ostatnia kropla prawdziwy hustrun”Miłość Ci Panie Twój kraj został jej mężem. "

Salomos lustgård, ligger närmast som en profetisk efterbild till Edens lustgård och som en profetisk förebild till det stundande tusenårsriket. Och Salomo med sin brud ”Tirsa” (HV 6:7), utgör nog på motsvarande sätt en profetisk efterbild till Adam med sin Eva, samt en profetisk förebild till Jesus Messias/Kristus med sin brud – senare i evigheten, kallad ”Lammets hustru” (Upp 21:9).

DEN RÖDE AV DET RÖDA

Hebrajski Adam / „człowiek”, dosłownie oznacza w języku „czerwony”, aby „być czerwony” lub „Red”. W 1 Gen 2: 6-7 czytamy, Pan Bóg ulepił człowieka z wilgotnej glebie (gliny) od ziemi. Ziemia po hebrajsku nazywa się Adama , czyli „czerwony”. I to wyprzedza o więcej ostatnich doświadczonych geologów, że grunt w regionie Bliskiego Wschodu jest „czerwonawy”. Adam został więc stworzony przez „czerwonej ziemi”, pierwszy był suchy, zakurzony, bezużyteczne i bezcelowe - prawdopodobnie po złej katastrofy, albo to był boski domsakt, gdy „ziemia była los pusty” (1 Mojżeszowa 1: 2).

Om hånfulla människor i den yttersta tiden heter det i 2 Petr 3:5-7: ”De bortser medvetet från att det för länge sedan fanns himlar och en jord som uppstod ur vatten och genom vatten i kraft av Guds ord. Genom vatten och Guds ord dränktes den dåtida världen och gick under. Men de himlar och den jord som nu finns har genom samma ord sparats åt eld och bevaras fram till den dag då de gudlösa människorna ska dömas och gå under.” Guds mäktiga restaurering av ”kaosplaneten”, genom orden: ”Varde ljus!”, fuktade upp mullen och gjorde den mer till ”rödaktig lera” – för att av Herren Gud, efter människoparets syndafall, bli till svårarbetad ”förbannad mark”. I 1 Mos 3:23 skrivs det, att Skaparen skickade bort Adam och Eva ur Edens lustgård, för att de skulle ”bruka” den ”rödmärkta” jorden där utanför.

”BLODFÄRGAD”

Enligt Gottfrid Büchner, i hans väldiga bibelkonkordans från 1789, kan adam, människa och adama, jord/mark, betyda röd i meningen ”blodfärgad”. I detta finns ett antal tolkningsmöjligheter. Det ”blodfärgade” kan ha med blodet som pulserar i en människokropp. Det kan vara en anspelning på hälsa, friskhet och skönhet, röda kinder, och som det heter i Klag 4:7 om Israels furstar innan de hamnade i fångenskap i Babel: ”…deras kroppar vara rödare än korall”. I HV 5:10 uttrycker bruden om brudgummen: ”Min vän är strålande vit och röd, ypperst bland tiotusen.”

Ale musimy iść naprzód w wysiłkach zmierzających do interpretacji „poplamione krwią”, ponieważ może również wiązać się proroctwo, przeczucie tego, co przyjdzie do charakteryzowania ludzkości. Mianowicie, że krew przelana (krew ludzka, Hebr. Adamdam ), poprzez przemoc i nagłej śmierci, w kolorze czerwonym gleby. Że poszedł dalej niż Adam i dwóch synów Ewy, Kain i Abel został uruchomiony na ziemi, przed pierwszym rozlew krwi miało miejsce, gdy Kain zabił swojego młodszego brata Abla.

I nie poświęcać zbyt wiele miejsca do punktu do zubożenia ludzkiej krwi na Ziemi, oprócz jeszcze wspomnieć o 1. i 2. wojny światowej, straszny Wyniki - idę do boskiej domsakt w Objawieniu 14:20: „Herrschaftskelter naciśnij (ludzka Press) został zdeptany poza miastem (Jerozolima), a krew płynęła z prasy i sięgnął aż do wędzideł końskich tysiąc etapy dala (około 38 km). "

GOD'S SONS KREW

Jesus kallas i sin mänsklighet för ”den siste Adam” (engelskans ”last”), den avslutande, den genom vilket människan som varelse når sitt bokslut – under förutsättning att Guds räddning från synd genom Jesus har tagits emot. Det är endast dessa Bibeln, inför evigheten, ger besked om. Vad som i avseende på förändring/”förvandling” till något annat, i övergången från tid till evighet, sker med de människor som går evigt förlorade – det går inte att hitta antydan till svar på i Skriften.

Således, för att frälsa ”den förste Adam”, alla fallna adam, män och kvinnor (manligt och kvinnligt) – går ”den siste Adam” in under ”den förstes” synd, tar den på sig, och som det lyder i Kol 1:19-20: ”Gud beslöt att låta hela fullheten bo i honom och genom honom försona allt med sig själv, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors – frid genom honom både på jorden och himlen.”

Sångaren sjunger i Segertoner 229: ”I (förste) Adam är vi alla ett, och Adams svek var vårt. Vi gömde oss bland Edens träd när Herren sökte oss. Vi flydde, och då kom vi bort från Gud och från varann. Vår egen väg vi ville gå. Blott ensamhet vi fann.”

Som det är skrivet i 1 Petr 1:18-19: ”Ni vet ju att det inte var med förgängliga ting som silver eller guld ni blev friköpta från det meningslösa liv ni ärvt från era fäder (hebr. adam/adama). Nej, det var med Kristi (den siste Adams) dyrbara blod, som med blodet av ett lamm utan fel och brist. Han var utsedd redan före världens skapelse men har nu i dessa sista tider uppenbarats för er skull.”

”Trots att han var Son fick han lära sig lydnad genom sitt lidande. När han sedan var fullkomnad (igen) blev han källan till evig frälsning för alla som lyder honom (bekänner honom).” (Hebr 5:8-9)

MÄNNISKOSONEN

Så när Bibeln presenterar Jesus som ”Människosonen” (grek. tu anthropu), är det utifrån att han för en tid också blev människa, både sann Gud och sann människa. Men då en annan typ av människa, en ”andra människa” – en med himlen kvar i sin ande: ”Han var till i Guds gestalt men räknade inte jämlikheten med Gud som segerbyte, utan utgav sig själv och tog en tjänares gestalt och blev människan lik. När han till det yttre hade blivit som en människa (´till det yttre lik en syndig människa´, Rom 8:3), ödmjukade han sig och blev lydig ända till döden – döden på korset.” (Fil 2:6-8) I Joh 1:14 står det att läsa: ”Och ordet blev kött och bodde bland oss, och vi såg hans härlighet, den härlighet som den Enfödde har från Fadern. Och han var full av nåd och sanning.”

Paulus, driven av den helige Ande, skriver i 1 Kor 15:40, att det finns ”jordiska kroppar” (människor, hebr. adama, grek. epigeia) och det finns ”himmelska kroppar (grek. epurania) – ”de himmelska kropparnas glans är av ett slag och de jordiska kropparnas glans av ett annat slag”. Och han fortsätter i verserna 44-45: ”Det sås en jordiska kropp (grek. psychikon med choikos, stoft/mull), det uppstår en andlig kropp (grek. pnevmatikon av pnev/pneu ”ande”). Finns det (först) en jordisk kropp, finns det (till slut) en andlig kropp. Så står det skrivet: Den första människan, Adam, blev en levande varelse (vid skapelsen). Den siste Adam blev en livgivande ande (strax efter sin uppståndelse från de döda)…

”OFÖRSTÖBAR STEN”

Här följer en paus i det påbörjade bibelcitatet, för begreppet Adam drar iväg åt ett förmerat håll som bör få utrymme, då ”diamant” i meningen ”oförstörbar sten” på grekiska heter adams. I denna betydelse kan det måhända föreställa mänskligheten som tenderar till att ha en ”hård otrospanna” (Sak 7:11-12): ”Men de ville inte lyssna på detta utan var upproriska och stängde sina öron så att de inte hörde. De gjorde sina hjärtan hårda som diamant så att de inte hörde den undervisning och de ord som Herren Sebaot genom sin Ande sänt genom forna tiders profeter. Därför kom stor vrede från Herren Sebaot.”

O Jezusie, jest on umieszczony w Liście do Hebrajczyków (np, 4: 14-15, 7: 22-28) był świętym niebiańskiego Kapłana i pod tym względem jest do niego przywiązany wiele Adams, Że „diamenty”, bo wtedy zastosowanie modelu w 2 Księdze Wyjścia 28: 15-19: „Uczynisz też napierśnik werdyktu w sztuce tkanki w taki sam sposób jak naramiennik. Ze złota, z przędzy błękitnej, purpurowej i jasnoczerwonej i kręconego bisioru, należy to zrobić. Powinien on być kwadratowy i składany w dwóch, jeden pół łokci długości i pół łokci szerokości. Musisz podać go z kamieni szlachetnych w czterech rzędach: pierwszy wiersz rubin, topaz i szmaragd, w drugim rzędzie granat, szafir i szmaragd, w trzecim rzędzie, hiacynt, agat i ametyst, a czwartym rzędzie, beryl, onyks, i Jasper. Powinny być ustawione w złoto filigran ". Silne kazania na ten temat podano w piosence: „Teraz jest dniem pokuty” (Victory Dźwięki 451), gdzie drugi werset brzmi: „napierśnik kamienie są teraz miłości interpretator Boga. Krew nowego przymierza jednoczy ludzi. "

Pierwszy i drugi

Pauza końce:”... Ale pierwszy był nie duchowy, a nie ziemskie. Potem przyszedł duchowe. Pierwszy człowiek z ziemi, ziemia (gr. Podawany , por .. Gejsisk / seisisk). Drugi człowiek z nieba (gr. Uranu). Så som den jordiska människan var (efter syndafallet), så är också de jordiska. Och så som den himmelska människan är (fullkomnad), så är också de himmelska. Och liksom vi har burit den jordiska människans (bristfälliga) bild, ska vi också bära den himmelska människans (fullkomliga) bild. Men det säger jag, bröder: kött och blod kan inte ärva Guds rike, och det förgängliga kan inte ärva det oförgängliga. Se, jag säger er en hemlighet: Vi ska inte alla insomna (tron på Jesu nära återkomst brann starkt för 2000 år sedan) men vi ska alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Basunen ska ljuda och de döda ska uppstå odödliga och vi ska förvandlas. Detta förgängliga måste kläs i odödlighet. Men när det förgängliga är klätt i oförgänglighet och det dödliga klätts i odödlighet, då uppfylls det ord som står skrivet: Döden är uppslukad i seger.”

LIKA JESUS OCH ÄNGLARNA

”Mina älskade, nu är vi Guds barn, och än är det inte uppenbart vad vi ska bli. Men vi vet att när han (Jesus) uppenbaras ska vi bli lika honom, för då får vi se honom sådan han är.” (1 Joh 3:2)

”Nu ser vi i en gåtfull spegelbild, men då ska vi se ansikte mot ansikte (se Gud i ansiktet). Nu förstår jag bara till en del, men då ska jag känna fullkomligt, så som jag själv (av Gud här i tiden) blivit fullkomligt känd.” (1 Kor 13:12).

I porównać z Markiem 12:24: „Jezus rzekł do nich (Saduceuszowie):" Tar nie jesteś zły, tylko dlatego, że nie rozumieją Pisma ani mocy Bożej? Kiedy umarli zmartwychwstają żenią, ani podane są w małżeństwie, ale będą jak aniołowie w Himlen „«Ten sam znak wydarzenie następująco Łukasz (20: 34-36):». Jezus odpowiedział them'De życia w tym świecie ożenić i są małżeństwem. Ale ci, którzy są uważane za godne (wybierz wierzyć), aby dotrzeć do innego świata i powstania z martwych, nie będą się ani żenić czy są małżeństwem. nie mogą one już umrzeć, gdyż są równi aniołom i są dziećmi Bożymi, gdyż są one stodoła zmartwychwstanie ".

W Objawieniu 14: 4 jest wyrażany jest interesująca:”... ci, którzy podążają za Barankiem, dokądkolwiek idzie. Te zostały wykupione spośród ludzi (stały duchowy „narzeczona” lub „virgin”) jako pierwsze owoce dla Boga i Baranka. "

Oblubienicą Baranka

Uppenbarelseboken inte är lätt att ordna upp i tid och evighet. Men för att gå vidare i det som här behandlas och nå fram till en slags slutvinjett – kan några avsnitt från nämnda bibelskrift citeras (Upp 7:11-17, 19:6-9, 11-14):

”Och alla änglarna stod runt tronen och de äldste och de fyra varelserna, och de föll ner på sina ansikten inför tronen och tillbad Gud och sade: ´Amen! Lovsången, härligheten, visheten, tacksägelsen, äran, makten och kraften tillhör vår Gud i evigheters evighet. Amen.´ En av de äldste frågade mig: Vilka är de och varifrån kommer de? Jag svarade: ´Det är de som kommer ur den stora nöden. De har tvättat sina kläder och gjort dem vita i Lammets blod. Därför står de inför Guds tron och tjänar honom dag och natt i hans tempel, och han som sitter på tronen ska slå upp sitt tält över dem. De ska aldrig mer hungra och aldrig mer törsta, och varken solen eller någon annan hetta ska drabba dem, för Lammet mitt på tronen ska vara deras herde. Han ska leda dem till livets vattenkällor, och Gud ska torka alla tårar från deras ögon.”

”Och jag hörde liksom rösten från en stor skara (änglar), som bruset av väldiga vatten och dånet av kraftig åska, och de sade: ´Halleluja! Herren vår Gud den Allsmäktige är nu kung. Låt oss glädjas och jubla och ge honom äran, för Lammets bröllop har kommit och hans brud har gjort sig redo. Skinande rent linne har hon fått att klä sig i.´ Linnet är de heligas rättfärdighet. Och ängeln sade till mig: ´Skriv! Saliga är de som är bjudna till Lammets bröllopsmåltid.´ Och han tillade: ´Dess Guds ord är sanna.´ Och jag såg himlen öppen, och se: en vit häst, och han som satt på den heter Trofast och Sann, och han dömer och strider i rättfärdighet. Hans ögon var som eldslågor, och på sitt huvud bar han många kronor. Han hade ett namn skrivet som ingen känner utom han själv, och han var klädd i en mantel som doppats i blod, och hans namn är Guds Ord. De himmelska härarna (utan blod på kläderna) följde honom på vita hästar, och de var klädda i vitt linne (se här 1 Kor 6:2: ´Vet ni då inte att de heliga ska döma världen?´).”

wzniesieniu

Tak więc, nie ma słabych ludzi śmiertelnymi ( Adamici tak powiem), który jedzie z Jezusem na białym koniu. Bez niej, zwrócili się do niego podobny i są jak anioły, które niebiański piękny.

Men de är ”förmer” än änglarna. I härlighet står de mellan gudomligheten och änglavärlden. I det första förhållandet läser vi: ”Det är ju inte änglar han (Jesus) tar sig an, utan Abrahams barn (de som har tron).” (Hebr 2:16) Vidare: ”Är inte änglarna andar i Guds tjänst, utsända för att hjälpa dem som ska ärva (tackar ja till erbjudandet) frälsningen?” (Hebr 1:14) I det slutliga segertillståndet tonar en upphöjd ställning över änglarna fram i 1 Kor 6:2-3: ”Vet ni inte att de heliga ska döma världen?... Vet ni inte att vi ska döma änglar?” Vi tillber inte änglar här i tiden, men det eviga perspektivet ska inte heller göra oss högmodiga.

Hebreerbrevets författare fångar det i 12:23: ”…andarna av rättfärdiga som har nått fullkomligheten (m.a.o. blivit någon form av himmelska andeväsen)”, och därmed kan röra sig obehindrat genom och i alla dimensioner. Någon mer klarhet i utseende och hudfärg håller oss inte Bibeln med. Det har diskuterats hur lämpligt det har varit och kan vara att citera exempelvis Ps 8:6 och 82:6a från viss översättning, där det heter om människan som av Gud skapad varelse: ”Dock gjorde du honom nästan till ett gudaväsen; med ära och ärlighet krönte du honom”, samt: ”Jag har sagt att ni är gudar” – eftersom det hos somliga troende slog över i en framgångsteologisk lära. Men dessa bibelrum platsar i varje fall fullt ut på människan i hennes förvandling till himmelsk kropp.

Det är i detta stadium, då den troende människan gått från sin jordiska tunna kroppstid, från kött och blod, till att ha fått en himmelsk kropp, som nästa fas i den gudomliga planen går i fullbordan – med ”nya himlar och en ny jord där rättfärdighet bor” (2 Petr 3:13).

EN HERRENS ÖVERLÅTELSE

Du kan få vara en av de förvandlade. Så lämna inte den bibliska tron om du en gång har börjat att vara en sådan troende. Läs i tro och liv in dig i all bibeltext där det står ”de heliga”. Räkna in en Herrens överlåtelse av ditt namn bland de ”himmelska kropparna”. Se framför dig hur du – utan synd, utan sjukdom, utan smärta, utan sorg – andefritt rör dig tillsammans med och som Jesus i den eviga himmelska världens alla ”regioner”.

I pamiętać, że nowe nauki duchowe i religie / okultyzm / gnostyckie, nie są niczym więcej niż urojenia i diabelskich ataków na prawdziwej ewangelii. I zaskakująco, w formie agnostycyzmu czy ateizmu, nie lepiej jest to. Do odrzucenia Jezusa jako swojego osobistego Zbawiciela, to nie ma być częścią ich własnego przejścia od Adama do czasu wiecznego niebieskiego. To jest tak przytłaczający oczekujących ludzi wiary w wieczną boskie!

Słuchać, czytać następujące pisma i rozważać je. Bo to ma kapitalne znaczenie dla dzisiejszych kazań nie szuka światowych łaskach - okultyzm lub ateizm - w kategoriach tego, co dzieje się po śmierci wierzącego. Bez brania na siebie odpowiedzialności przed Bogiem, a zatem jest w stanie nienaruszonym ze świętego Breathtaking lutu od samego początku:

„Ale, jak mówi Pismo, co oko nie widziało, ani ucho nie słyszało, i serce ludzkie nie jest sobie wyobrazić, co Bóg przygotował dla tych, którzy Go miłują ”. (1 Kor 2, 9)


Publicerades torsdag 2 april 2020 01:16:52 +0200 i kategorin Läsarmejl och i ämnena:

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Apg29.Nu - Live med Christer Åberg



Senaste bönämnet på Bönesidan

måndag 21 september 2020 17:35
Jesus hela mig ifrån de otäcka minnena. Sudda ut dom helt så dom inte kan skada mer. Ta bort dom. Hela mitt inre efter allt det som hänt.

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp