Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Kommentarer | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Himlen TV7

Ankizy boky momba ny yoga

Yoga Mila sekoly sy akanin-jaza.

Inona anefa no mitranga izao? Eny ary, ny yoga dia mifandray amin'ny Hindoisma, mba ho maimaimpoana fanao, na amin'ny akanin-jaza sy ny sekoly!


Av Holger Nilsson
söndag, 10 november 2019 02:56

Fampidirana Yoga ho an'ny ankizy ao amin'ny akanin-jaza soedoà sy ny sekoly. Fotoana izao ny miteny!

Izahay izao mahita fiovana lehibe eo amin'ny miditra mianatra sy ny sekoly. Sekoly tany Soeda efa taloha anisan'ny toetra kristianina, fihirana ary ny zavatra ivavahanareo maraina.

Dia tonga ny fotoana, dia afaka ny sekoly ny singa kristianina. Rehefa afaka izany, dia izao nanova ny sary aho, araka ny miditra mianatra sy ny sekoly ankehitriny nisokatra ho ny yoga.

Izany avy amin'ny fitarihana ny mpanao politika sy ny manam-pahefana am-pianarana nanantitrantitra fa zava-dehibe ho an'ny sekoly ho fivavahana tsy miandany. Tsy misy Kristianina na fivavahana hafa ny fiantraikan'ny hitranga.

Ny farany dia avy amin'ny governemanta hivoaka miaraka amin'ny fampanantenana fa sekoly, dia tsy ho afaka intsony. Soso-kevitra io dia mikendry ny am-pianarana intsony fa ankizy tratran'ny fitaoman ara-pivavahana.

Inona anefa no mitranga izao? Eny ary, ny yoga dia mifandray amin'ny Hindoisma, mba ho maimaimpoana fanao, na amin'ny akanin-jaza sy ny sekoly!

Fa mamela izany ankehitriny ka milaza fa tsy momba ny fivavahana, araka mampiseho ny fivavahana tsy mahalala na mora ambakaina ianao. Ny tsy azo ekena ny fi NNS fanamarinana ny hanafahana ny maimaim-poana ny ankizy ny yoga. 

Isika teo aloha tao amin'ny NY ertal zavatra aseho eo amin'ny fifandraisana amin'ny Hindoisma. Eto ny fi tsy NNS toerana mba hamelabelatra izany, fa tiany fotsiny raha mba Mariho fa ny zava-misy fa ny yoga manana toerana ao amin'ny Hindoisma afovoany, dia tsy afaka manazava izy. Ny teny hoe "ny yoga" tsara indrindra mety ho adika hoe "famonjena". Noho izany mazava ny foto-kevitra ara-pivavahana.

Azo voalaza fa miparitaka indrindra Hindu soratra masina rehetra ao amin'ny tontolo tandrefana dia ny Bhagavadgita. Ity boky ity dia mampiseho ny andriamanitra Krishna Hindu, ny ny yoga tompony. Afaka fifandraisana amin'ny Hindoisma hamirapiratra? Fanabeazana Na ny mpitantana dia tokony ho afaka hahita izany avy.

No tokony sekoly sy akanin-jaza ho toerana ho dokam-barotra ho an'ny ny yoga? Avy eo dia tokony koa ny endrika ara-pivavahana hafa sy ny fisehoana manana toerana mitovy fa manana ny yoga.

Ho an'ny sasany, izany dia endriky ny hery miasa mangina, izay miteraka ny liana amin'ny yoga, hatramin'ny mbola kely. Izany dia ho liana dia afaka mandroso mba hisoratra anarana ho an'ny antokony avy amin'ny mpampianatra, izay mahazo vola be avy aminy nifoha liana amin'ny ny yoga.

Izany dia hita ho toy ny tsy manan-tsiny ere ny yoga, ny kely indrindra, dia afaka mampitombo eo an-mahery vaika indrindra endriky ny yoga, kundaliniyogan. Ny NNS ny fi toe-javatra maro izay efa nijaly mafy ny olona rehefa manao izany amin'ny teny ny yoga. Raha mila fanazavana fanampiny Jereo ny: http://kundalini.se

Pirenena misahana ve ny tompon'andraikitra amin'ny mamela ny yoga ho an'ny ankizy, izay mety ho vavahady ny zavatra iray izay tena Mitondra ny aretin-tsaina?


Ny lahatsoratra dia avy amin'ny gazety afo isa roa taona 2018th


Publicerades söndag, 10 november 2019 02:56:27 +0100 i kategorin Gästblogg och i ämnena:


10 kommentarer


x
Lena Henricson
söndag, 10 november 2019 04:34

Ja,någon hindu har ju sagt: Ingen yoga utan hinduism och ingen hinduism utan yoga.

Där JESUS-tron går ut går onda andemakter in. 👎

Ja,vi behöver bedja och reagera.🙏🙏🙏. 👆👆👆

Svara

x
Sven Thomsson svarar Lena Henricson
söndag, 10 november 2019 09:25

Ja, Lena. Vill inte politikerna och svenska folket ha kristendom och Jesus, får man något annat. Då blir det onda makters inflytande.
Skolbarnen far illa av att lära sig yoga, för det är en av onda andars läror.

Svara

x
N.E Purve Jorendal
söndag, 10 november 2019 09:53

Yoga ÄR brahmanism(hinduism).Det Jesus är för kristendomen,är yogan för hinduismen. Värst är kundaliniyogan. Det är bara att läsa på i deras skrifter framkommer det tydligt. Märkligt att använda en ansedd frälsningsväg för hundratals miljonersom träningsredskap och nån sorts lek. Mina förfäder var hinduer och en del utav dem som fortfarande lever är det än.

Svara

x
SA
söndag, 10 november 2019 10:17

Det är mycket alvarligt , och skrämmande , man blir förfärad 😦

Svara

x
SH
söndag, 10 november 2019 12:30

Vad hjälper det att förfäras här om ingen kunnig person vill ta upp detta på högre nivå? Som skriver bra och har tid, kanske låta sig intervjuas i tidningar med mera?
Någon ung person helst. Eller någon kristen "kändis".

Låt oss bedja att denna fara för våra barn/vårt land kommer fram i ljuset!

Svara

x
Lena Henricson svarar SH
söndag, 10 november 2019 16:12

Holger Nilsson gör ju sitt bästa för att föra fram detta i ljuset.👍 Men det är sant,det behövs fler!

Svara

x
Mikael
söndag, 10 november 2019 17:10

DETTA ÄR HELT SJUKT!!!!!!!!
MAn öppnar upp barnen för onda andar och demoners läror.
JAG SKULLE VILJA FRÅGA DEN SOM DRIVER DEN HÄR SKITEN ATT OM MAN INTE NU FÅR visa dågon religion för bARN .
varför tillåts detta`?????????????????????????????
KAN NÅGON VÄNLIG SJÄL FRÅGA dessa personer ???Som tillåter dessa böclker???

OBS DETTA ÄR RELIGION.KAN NÅGON FÖRKLARA;ELLER ska jag ta tag i detta själv??!!

Skolverket och kompani.Vad Är det för adress till den ansvarige??

OM DET är nu så farligt med Jesus o kyrkor för barnen.SÄG MIG???VARFÖR BLUNDAR MAN FÖR ATT YOGA ÄR EN RELIGION?


Svara

x
Mikael
söndag, 10 november 2019 17:12

JAG SKA KLAGA"""!!!

VART TAR JAG KONTAKT?
DET ÄR DAGS ATT PROTESTERA NU

HALLÅ ELLER TILLÅTER NI detta?

Svara

x
Mikael W svarar Mikael
söndag, 10 november 2019 18:07

Jag tror du ska vända dig till Regeringskansliet:

https://www.regeringen.se/sveriges-regering/utbildningsdepartementet/anna-ekstrom/

Svara

x
Mamman
torsdag, 14 november 2019 10:37

Jag har som förälder bestämt att mina barn inte får delta i yoga, av religiösa skäl. Jag har sagt att det går bra med vanlig gymnastik, men man behöver inte kalla det för yoga, och inte indoktrinera barnen i något "oskyldigt" (vilket yoga INTE är).

Man får inte glömma vem det är som har skapat vår kropp, och vem som tillåter våra muskler att röra och sträcka på sig. Skillnaden med yoga, som INTE är lite "strechning och gymnastik" är den forcerade andningen som kan vara mycket skadlig när man håller kroppen i vissa positioner, sättet man skall tömma tankarna på och så vad varje position representerar (en bön till en specifik hinduisk gud).

Och ni vet det gamla talesättet "ger man lillfingret tar de hela handen". Precis så är det med yoga.
Det finns inte heller något som heter "kristen yoga", och om någon håller på med det så tänk på "se till så att ingen bedrar er".

Motion - bra! Kroppen är skapad för att röra på sig!
Yoga - dåligt! Även om man inte tror på den andliga aspekten, så är det inte nyttigt att forcera andningen på det sätt man skall.


Svara

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste bönämnet på Bönesidan

tisdag 18 februari 2020 00:46
Jag vill göra rätt för mig nu ! Behöver Polisutredning och Jur.hjälp ; vem är skyldig till vad ? Har sömnsvårigheter p.g.a. detta Tack Förebedjare !

Senaste kommentarer

Stefan Jonasson : Coronaviruset – en kommande global pandemi?

Tomas N: Coronaviruset – en kommande global pandemi?

Stefan Jonasson : Coronaviruset – en kommande global pandemi?

Nils: Coronaviruset – en kommande global pandemi?

Tom: Coronaviruset – en kommande global pandemi?

Inge: Coronaviruset – en kommande global pandemi?

Dag Bergkvist: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Troende: Coronaviruset – en kommande global pandemi?

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Anna: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Stefan Jonasson : Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Nils: Coronaviruset – en kommande global pandemi?

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Lena Henricson : Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Susse: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Alf: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Tomas N: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Holger: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Stefan Jonasson : Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Lasse : Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper Creeper

↑ Upp