Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Himlen TV7

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Förbjud mord

All slags mord borde vara förbjudet!

Man med kniv.

Att döda någon annan människa är oåterkalleligt. Mord är mord och borde vara totalförbjudet!

Christer ÅbergAv Christer Åberg
tisdag, 28 juli 2020 12:30

Förbjud mord

2 Mos 20:13 Du ska inte mörda.

Jag tycker att all slags mord ska vara förbjudet.

Detta ska också vara förbjudet:

Dödsstraff

Jag läste någonstans att varannan svensk är för dödsstraff, men inget dödsstraff gör någon till en bättre människa.

Människor behöver höra talas om Jesus så att de kan ta emot honom och bli frälsta.

Mord är mord och borde vara totalförbjudet. Att döda någon annan människa är oåterkalleligt.

Dödshjälp

Dödshjälp smyger sig mer och mer in på det svenska folket att det ska bli lagligt. Nyligen "hjälpte" en läkare en patient att dö.

Nej, det var inte han som stoppade i pillren men han hade skaffat fram dem och stod jämte.

Att döda någon annan människa är oåterkalleligt. Mord är mord och borde vara totalförbjudet!

Abort

Uppemot 40 000 liv avlivas inuti mamman varje år.

Mord är mord och borde vara totalförbjudet!

Att döda någon annan människa är oåterkalleligt.

Christer Åberg


#Mord #Avlivas #Dödshjälp #Dödsstraff #Abort


64 kommentarer

1 2 3 »7

x
RH svarar Stefan Jonasson
tisdag, 28 juli 2020 23:19
Stefan Jonasson skrev:
Romarbrevet 13:4 överheten är en guds tjänare för det goda, den som gör det som är ont bör vara rädd, därför att överheten bär inte svärdet för syns skull.. Utan är GUDS tjänare som hämnare för att verkställa GUDS VREDE på dem som gör det onda... Polisen och krigsmakten har GUDS mandat att döda dem som gör det onda.....

Men Jesu kärleksbudskap då om att den som är fri från synd får kasta den första stenen?

Svara

x
Stefan Jonasson svarar Stefan Jonasson
tisdag, 28 juli 2020 23:28
Stefan Jonasson skrev:
Överheten som är GUDS tjänare för det goda bär, men om någon gör ondskan skall den känna fruktan därför att överheten bär inte svärdet för syns skull, utan är GUDS hämnare som utför GUDS VREDE på de som gör ondskan.. Det kan ju bara betyda en sak även om det är svårt att förstå med tanke på att JESUS säger vänd andra kinden till och stå inte emot en oförätt... GUDS tjänare är i detta fall överheten statsmakten (kejsaren) som använder polisen, krigsmakten som utför statsmaktens lagar med svärdet som betyder våldets verktyg som i sin yttersta konsekvens betyder att de har mandat att döda den som måste dödas, för att skydda de svaga och hjälplösa som är beskyddande av statsmaktens lagar mot den laglösa ondskan... Det är biblisk syn på överheten våldsmonopol..

Den enkla förklaringen är att vi ska underordna oss överheten, staten överheten tillhör inte GUDS RIKE men vi som tror tillhör GUDS RIKE.. Men vi lever i den här världen och måste också inse att den här världen är i den ondes våld och GUD har givit tillåtelse åt överheten att utföra våldsmonopolet alla dess konsekvenser.. För att ondskan inte skall förgöra allt på jorden.. Innan GUDS frälsningsplan är fullbordad..

Svara

x
Stefan Jonasson svarar RH
tisdag, 28 juli 2020 23:38
RH skrev:
Men Jesu kärleksbudskap då om att den som är fri från synd får kasta den första stenen?

Eftersom jag sett mycket våld och ondska vill jag förstå vad bibeln säger.. Alltså överheten tillhör inte GUDS RIKE men är likväl GUDS VERKTYG som gör hans vilja, det kan man se om man läser profeterna vi som tror och är JESU efterföljare vi tillhör GUDS RIKE vi har en annan uppgift det är vi som uppmanas att inte ta till våld och att hämnas, GUD säger min är hämden jag skall utkräva den om han gör det genom att vänta till domedagen eller omedelbart genom sin tjänare överheten det är hans ensak...

Svara

x
Leif svarar RH
onsdag, 29 juli 2020 09:34
RH skrev:
Men Jesu kärleksbudskap då om att den som är fri från synd får kasta den första stenen?

Givetvis gäller Jesu bud alla människor.. Överheten i form av polis och myndighetspersoner, ja, varendaste en. Alla oavsett mänsklig rangordning skall få stå till svars för sina medvetna handlingar.
Ingen människa har rätt att döda någon annan! Att Gud som har All makt ändå använder diverse mänskliga redskap av alla de slagyförändrar inte situationen. Alla kommer personligen att få stå till svars på domens dag..Den som har tagit en annans liv skall berövas sitt eget liv o.s.v. Guds Ord förändras aldrig, Han är Alltid Densamme. Det man sår får man skörda en dag, det gäller alla, om man då förstås inte fått sina synder förlåtna genom Jesus Kristus!

Men ingen skall tro att man blir frikänd inför Guds domstol för att våra mänskliga lagar hade bestämt att dödsstraff gäller. Det är Guds lagar som gäller, du skall inte döda!

Svara

x
Stefan Jonasson
onsdag, 29 juli 2020 10:59

Jag avrättade en ilsken tupp 🐓 tupp en gång, på order av bonden som jag jobbade för sen gjorde vi en gryta på den... Det var inte kul att döda... Jag skulle nog inte bli en bra bödel... Det måste vara svårt att döda en människa,, isis terroristerna är värda dödsstraff och riktigt onda massmördare..det finns något som heter självförsvar, eller att man är förpliktigad att försvara den utsatte och hjälplöse i detta fall kanske en kristen blir tvungen att döda en riktigt ond människa....

Svara

x
Leif svarar Stefan Jonasson
onsdag, 29 juli 2020 11:05
Stefan Jonasson skrev:
Jag avrättade en ilsken tupp 🐓 tupp en gång, på order av bonden som jag jobbade för sen gjorde vi en gryta på den... Det var inte kul att döda... Jag skulle nog inte bli en bra bödel... Det måste vara svårt att döda en människa,, isis terroristerna är värda dödsstraff och riktigt onda massmördare..det finns något som heter självförsvar, eller att man är förpliktigad att försvara den utsatte och hjälplöse i detta fall kanske en kristen blir tvungen att döda en riktigt ond människa....

Man blir aldrig tvungen att döda någon, det är ett fullständigt galet uttryck från mörkare håll. Att försvara och eventuellt oskadliggöra är en helt annan sak, men då behöver man aldrig döda!

Svara

x
Leif svarar Stefan Jonasson
onsdag, 29 juli 2020 11:08
Stefan Jonasson skrev:
Jag avrättade en ilsken tupp 🐓 tupp en gång, på order av bonden som jag jobbade för sen gjorde vi en gryta på den... Det var inte kul att döda... Jag skulle nog inte bli en bra bödel... Det måste vara svårt att döda en människa,, isis terroristerna är värda dödsstraff och riktigt onda massmördare..det finns något som heter självförsvar, eller att man är förpliktigad att försvara den utsatte och hjälplöse i detta fall kanske en kristen blir tvungen att döda en riktigt ond människa....

Sen säger Jesus att man inte skall önska någon annans död, för det innebär nämligen i sin tur senare att man själv kommer att få samma dom över sig. Det vill man väl inte!

Svara

x
Rune Johansson svarar Stefan Jonasson
onsdag, 29 juli 2020 11:29
Stefan Jonasson skrev:
Överheten som är GUDS tjänare för det goda bär, men om någon gör ondskan skall den känna fruktan därför att överheten bär inte svärdet för syns skull, utan är GUDS hämnare som utför GUDS VREDE på de som gör ondskan.. Det kan ju bara betyda en sak även om det är svårt att förstå med tanke på att JESUS säger vänd andra kinden till och stå inte emot en oförätt... GUDS tjänare är i detta fall överheten statsmakten (kejsaren) som använder polisen, krigsmakten som utför statsmaktens lagar med svärdet som betyder våldets verktyg som i sin yttersta konsekvens betyder att de har mandat att döda den som måste dödas, för att skydda de svaga och hjälplösa som är beskyddande av statsmaktens lagar mot den laglösa ondskan... Det är biblisk syn på överheten våldsmonopol..

”Alltså överheten tillhör inte GUDS RIKE men är likväl GUDS VERKTYG som gör hans vilja” skriver du. Detta blir för mig fullständigt obegripligt. Kontentan av detta blir ju, för att ta ett exempel av en uppsjö liknande, att Hitlers mord på miljontals judar var Guds verktyg som gjorde hans vilja. Om så var fallet så frågar jag mej varför vi håller på att 80 år efter förintelsen fortfarande uppmärksammar och beklagar denna händelse. Hitler var ju endast Guds verktyg som gjord hans vilja, den att döda miljoner av hans eget folk. Guds vilja skall vi ju inte bestrida.
Du skriver att överhet, polis och krigsmakt har Guds mandat att döda dem som gör det onda. Beklagligt nog finns det en mängd exempel på att dessa maktfaktorer just dödat de små oskyldiga som inte gjort det onda, tvärtom, polis och militär har många gånger representerat det onda. Instämmer med Lena Henricson, hur kunde det bli så många gilla?

Svara

x
Stefan Jonasson
onsdag, 29 juli 2020 11:31

Vi lever ju i ett fredligt land, så utsätts ju inte för våldsamheter så ofta... De kristna i ninive slätten har beväpnat sig för att försvara kvinnor och barn från den djävulska ondskan som isis begår, där tror jag att de har GUDS tillåtelse att döda de onda,, diskutionen om pacifism bli ofta teoretisk med hypotetiska scenarion...

Svara

x
Stefan Jonasson svarar Rune Johansson
onsdag, 29 juli 2020 11:46
Rune Johansson skrev:
”Alltså överheten tillhör inte GUDS RIKE men är likväl GUDS VERKTYG som gör hans vilja” skriver du. Detta blir för mig fullständigt obegripligt. Kontentan av detta blir ju, för att ta ett exempel av en uppsjö liknande, att Hitlers mord på miljontals judar var Guds verktyg som gjorde hans vilja. Om så var fallet så frågar jag mej varför vi håller på att 80 år efter förintelsen fortfarande uppmärksammar och beklagar denna händelse. Hitler var ju endast Guds verktyg som gjord hans vilja, den att döda miljoner av hans eget folk. Guds vilja skall vi ju inte bestrida.
Du skriver att överhet, polis och krigsmakt har Guds mandat att döda dem som gör det onda. Beklagligt nog finns det en mängd exempel på att dessa maktfaktorer just dödat de små oskyldiga som inte gjort det onda, tvärtom, polis och militär har många gånger representerat det onda. Instämmer med Lena Henricson, hur kunde det bli så många gilla?

Som sagt det är svårt att förstå varför GUD tillåter ondskan för en tid... GUDS gissel djingis khan eller var det atilla hunnerna talade dom om på den tiden...

Svara

1 2 3 »7

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Tältmöte - Christer Åberg - live


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

Senaste bönämnet på Bönesidan

onsdag 12 augusti 2020 00:39
Ber för min man att han klarar värva ner efter mycket arbete. Hjälp oss Herre.

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp