DONERA - bli månadsgivare (Paypal) - SWISH: 072 203 63 74

Apg29.Nu

Language Apostlagärningarna fortsätter i vår tid!

Butik | Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Arkiv |  Sök

Är coronavaccinet Vilddjurets märke?

Nästa lika lång tid som coronapandemin har pågått har en del varningar hörts mot vaccinet.

Är coronavaccinet Vilddjurets märke?

Vi måste lära oss att läsa bibeln som det står och i sitt sammanhang. Gör vi det kommer vi inte att skena iväg i panik och fruktan om någon ropar "vargen kommer".

Christer ÅbergAv: Christer Åberg
onsdag 2 december 2020 06:21

Inte längre människor?

Vaccinet mot coronaviruset Covid-19 är snart här. Nästa lika lång tid som coronapandemin har pågått har en del varningar hörts mot vaccinet.

En del säger att tar man vaccinet förändras människans DNA så att man inte längre blir mänsklig. Andra varnar för att Vilddjurets märke sprutas in i människan.

Att människan inte blir människor förstår vi som tror på Jesus bara är nys. Människan har en ande och är skapad till Guds avbild. Denna ande - den invärtes människan - kan inget vaccin i hela världen komma åt. Människan kommer alltså vara människa även efter vaccineringen.

Vilddjurets märke

Men kommer de som tar det kommande vaccinet få vilddjurets märke i sig - det märke som bibeln talar om som tvingas på människor den sista tiden strax innan Jesu återkomst? Nej! är det korta svaret.

Vilddjurets märke sätts antingen på handen eller på pannan, men där sprutas inte vaccinet in. Redan här stämmer alltså inte den bibliska profetian med vaccinet.

Vilddjuret, falske profeten och bilden

Dessutom kommer inte märket förrän Vilddjuret, som bibeln benämner som antikrist, och det andra vilddjuret - den falske profeten - har trätt fram.

Den falske profeten gör en bild som alla måste tillbe för att få märket. Bilden är ännu inte gjord. Därför ser vi tydligt att coronavaccinet inte är vilddjurets märke.

Läs som det står

Vi måste lära oss att läsa bibeln som det står och i sitt sammanhang. Gör vi det kommer vi inte att skena iväg i panik och fruktan om någon ropar "vargen kommer".

Men vi lever i en allvarlig tid. Det är mer viktigt än någonsin att vi ger människor evangeliet om Jesus och berättar för dem att man blir frälst då man tar emot honom genom tron.

Det är endast Jesus som kan frälsa och rädda oss. Och det är endast Jesus som kan ge oss trygghet så att vi inte blir rädda och slås av en förlamande fruktan så fort någon ropar "vargen kommer" som inte är förankrat i Bibeln.

Christer Åberg


#Coronaviruset #Covid-19 #Vaccin #DNA #Människan


242 kommentarer

5 6 7 »25

x
Helene Karlsson svarar Vanessa
onsdag 2 december 2020 19:39
Vanessa skrev:
Är du Jehovas

Men Vanessa, Faderns namn är JEHOVA, Sonens är JESUS.
Man behöver inte tillhöra Jehovas Vittnen bara för att man använder Guds namn. Gud är bara en titel. Gud fader allsmäktiges namn är JEHOVA.

Av någon anledning så används namnet mycket mindre i Svenska kristna sammanhang, medans det används i kristna sammanhang i andra länder. Varför det är så vet jag ej.
Det har dock inte med Jehovas Vittnen att göra då de även finns representerade i de länderna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tetragrammaton


Svara

x
Israelvänlig svarar Helene Karlsson
onsdag 2 december 2020 19:46
Helene Karlsson skrev:
Ja, jag vet. Jag såg den därför och hittade den andra. Tycker att de återspeglar det som hänt mitt framför våra ögon i denna tid.

M.a.o. man bör vara väldigt vaksam och kritisk.

Önskar er alla en kärleksfull och fridfull vandring med vår Herre JESUS. I hans dyrbara namn. AMEN

Exakt! Jag har varnat för det här länge! Vi får fortsätta att strida för sanningen så att alla kristna bli uppmärksammade! Än finns det tid kvar för folket och för det här landet!

Jag önskar dig också och alla andra en kärleksfull och fridfull vandring med HERREN JESUS KRISTUS! Han är ALFA och OMEGA! Den förste och den siste! För HONOM är ingenting omöjligt!🛐

AMEN

Svara

x
Helene Karlsson svarar Vanessa
onsdag 2 december 2020 19:49
Vanessa skrev:
Du prisar namnet jehova! Det är Jesus som är Herre!

Ja, JESUS är vår Herre och ingen kommer till Fadern Jehova, utom genom hans son JESUS.

Så här säger JESUS
Joh.14:1 "Tron på Gud; tron ock på mig."
Joh. 14:6 "»Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig."

Varför får skulle vi inte kalla Fadern vid hans namn? Var i bibeln står det?

Svara

x
PT svarar Israelvänlig
onsdag 2 december 2020 19:52
Israelvänlig skrev:
Verkar som du jobbar inom läkemedelsindustrin! C-vitamin, D-vitamin och zink stärker immunförsvaret och förebygger svåra influensor! Läkemedelsindustrin vill ju inte känna av detta då de förlorar pengar på att sälja sitt som ofta ger bieffekter och andra sjukdomar! Det finns mycket som det inte finns vetenskapligt belägg för som är bra för människan men du vet säkert varför det inte kommer fram!

Gamla tiders recept som var bra för människan förs inte ut från läkare och läkemedelsindustrin! Känner flera som använder dessa vitaminer samt zink som knappast aldrig är förkylda eller sjuka! Har de någon gång fått influensa så har de bara fått lindriga symptom då deras immunförsvar är förstärkt!

Verkar som du jobbar inom hälsokostmaffian som försöker lura på människor att käka vitaminer och mineraler i onödan!

Nu kör jag bara samma typ av retorik som du använder mot andra, hur känns det? Du slänger ur dig såna här saker hela tiden mot dom som inte håller med dig allt du säger. Själv blev jag anklagad av dig att jobba på någon statlig myndighet som förföljer kristna.

Men du har väl lärt dig av din stora idol på området antar jag.
Man säger ju att man blir lik den man umgås med...

Svara

x
Vanessa svarar Helene Karlsson
onsdag 2 december 2020 19:52
Helene Karlsson skrev:
Men Vanessa, Faderns namn är JEHOVA, Sonens är JESUS.
Man behöver inte tillhöra Jehovas Vittnen bara för att man använder Guds namn. Gud är bara en titel. Gud fader allsmäktiges namn är JEHOVA.

Av någon anledning så används namnet mycket mindre i Svenska kristna sammanhang, medans det används i kristna sammanhang i andra länder. Varför det är så vet jag ej.
Det har dock inte med Jehovas Vittnen att göra då de även finns representerade i de länderna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tetragrammaton


Nej, Jesus är den allsmäktige Gudens namn.

Jesus själv relaterar till när han uppenbarade sig i den brinnande busken!

Johannesevangeliet 8:58
Svenska Folkbibeln 2015
58 Jesus svarade: "Jag säger er sanningen: Jag Är, innan Abraham fanns."

Svara

x
Vanessa svarar Helene Karlsson
onsdag 2 december 2020 19:53
Helene Karlsson skrev:
Ja, JESUS är vår Herre och ingen kommer till Fadern Jehova, utom genom hans son JESUS.

Så här säger JESUS
Joh.14:1 "Tron på Gud; tron ock på mig."
Joh. 14:6 "»Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig."

Varför får skulle vi inte kalla Fadern vid hans namn? Var i bibeln står det?

Du låter som jehovas vittne och inte Jesu vittne! Vi ska vara vittnen för Jesus

Svara

x
Helene Karlsson svarar Daniel Ånséhn
onsdag 2 december 2020 19:53
Daniel Ånséhn skrev:
Men det finns väl ingen vetenskaplig belägg att C-vitamin skyddar mot influensa? Inte heller D vitamin och Zink?

Det är en myt att C vitamin ska skydda mot influensa. Det skyddar bra mot skörbjugg som är en annan typ av sjukdom!

Kanske är det en trollinlägg men jag skriver ändå.

Det finns väl massor av medline indexerade studier som styrker att vitaminer stärker immunförsvaret.

Här är den senaste om att D-vitamin brist ökar dödligheten 3 ggr hos Covid patienter.

https://www.newsmax.com/newsfront/study-vitamin-d-deficiency-sunshine/2020/12/01/id/999565/

Svara

x
Helene Karlsson svarar Vanessa
onsdag 2 december 2020 19:59
Vanessa skrev:
Du låter som jehovas vittne och inte Jesu vittne! Vi ska vara vittnen för Jesus

Vår Herre är JESUS, ja. Menar Du att vi skall exkludera Fader allsmäktige skapare ur vår tro? Att han skulle vara någon slags blindtarm utan funktion som vi inte får nämna? Hur menar Du?

Jag har här bibeln som källa:
Så här säger JESUS
Joh.14:1 "Tron på Gud; tron ock på mig."
Joh. 14:6 "»Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig."

Menar Du att vi skall stryka dom raderna eller vad menar Du?


Svara

x
Troende
onsdag 2 december 2020 20:04

Nej, Vilddjurets märke är i andlig betydelse, om någon i ditt hjärta överger Guds Ande, alltså blir avfälling.


Varför skulle ett vanligt vaccin vara ont ?? Det är ju till för att förhindra sjukdom.

Vi har väl t.ex. alla blivit vacc. som spädbarn och småbarn.

Svara

x
Troende svarar Troende
onsdag 2 december 2020 20:04
Troende skrev:
Nej, Vilddjurets märke är i andlig betydelse, om någon i ditt hjärta överger Guds Ande, alltså blir avfälling.


Varför skulle ett vanligt vaccin vara ont ?? Det är ju till för att förhindra sjukdom.

Vi har väl t.ex. alla blivit vacc. som spädbarn och småbarn.

Sitt hjärta ska det vara, skrev fel..

Svara

5 6 7 »25

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


NYTT! Förkorta lång länk här så att den fungerar i din kommentar!

Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

ANNONS:Salvation

Rekommenderas

Stor intervju med Christer Åberg i tidningen Världen idag. "Gud bar Christer efter höggravida fruns död." Både text och video!


Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Direkt med Christer Åberg - Apg29.Nu


Dagens datum

V 02, fredag 15 januari 2021 kl 22:29

Dagens namn

Laura, Lorentz

Dagens bibelord

“[Abrahams sanna barn] Jesus sade till de judar som hade kommit till tro på honom: "Om ni förblir i mitt ord är ni verkligen mina lärjungar. Ni ska lära känna sanningen, och sanningen ska göra er fria.” (John 8:31-32)

Dagens bön

Fader möt var och en idag och omslut dem på alla sidor. Möt också Laura och Lorentz. Tack för din stora kärlek och nåd som du har visat oss genom din Son Jesus kristus. Amen.


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

"Det enda som bär är Jesus. Det har Christer Åberg fått uppleva genom livets tuffa utmaningar. Christer är bloggare och författare och driver bland annat apg29.nu". - himlen.tv7


JULTIPS - JULKLAPPSTIPS - JULPRIS

Den längsta natten och Den oönskade


Senaste bönämnet på Bönesidan

fredag 15 januari 2021 16:21
The Jesus is The Lord with Angels? Go into my Mama and my Broter Room. Bless?

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
DONERA till Apg29 - bli månadsgivare
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

Wikipedia om Christer Åberg

↑ Upp